Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Remont toru a rozjazdy
#1
Remontują linię 306. Śledzę przebieg tego remontu i zainteresowała mnie pewna rzecz.
Jak przebiega remont w przypadku gdy remontowany jest tylko tor główny, a - w tym przypadku bocznica - nie jest ruszana?
[Obrazek: nubo.th.jpg]
Na zdjęciu widać zdemontowany cały rozjazd. Z planu prac wynika, że mają być wymieniane dobory podrozjazdnic, a mi wygląda to na likwidację rozjazdu.

Jednak skoro mają być wymieniane dobory podrozjazdnic to chyba jednak rozjazdy wrócą na swoje miejsce.

Moje przypuszczenie jest takie, że ekipie remontowej wygodniej jest chyba najpierw ułożyć prosty tor, potem go podsypać, podbić i wyrównać.
Wygodniej jest wtoczyć tabor z tłuczniem i podbijarkę. Gdy tor główny będzie gotowy i na tej samej wysokości co bocznica to wówczas demontuje się fragment toru głównego w miejscu gdzie ma być rozjazd i montuje rozjazd, a potem łączy tor główny z bocznicą. Ostatecznie zakłada się nowe dobory podrozjazdnic, wszystko łączy, wyrównuje i podbija.
Dobrze myślę? Czy raczej wygląda to jednak na rezygnację z połączenia z bocznicą i jej likwidację?
Odpowiedz

#2
Z tego zdjęcia wynika raczej że rozjazdu już nie odbudują.
Odpowiedz

#3
Ja się przyzwyczaiłem do praktyk zupełnie odwrotnych: demontaż toru i samych pozostawienie rozjazdów. Oczywiście rozjazdów długo nie remontowano, więc potem dość żałośnie wyglądało rozpędzanie się pociągu i nagłe zwalnianie do 20 km/h na rozjazdach. Czyli w tym przypadku też mi to raczej wygląda na likwidację bocznicy.
Odpowiedz

#4
Myślisz, że zlikwidują? Mimo, że w planie jest wyraźnie ujęte, że mają być wymienione dobory podrozjazdnic?
Odpowiedz

#5
Między planem a efektem końcowym jest jeszcze sporo różnic. Każdy szuka oszczędności i plan często zmienia się w trakcje robót.
Odpowiedz

#6
MichałŁ napisał(a):Między planem a efektem końcowym jest jeszcze sporo różnic. Każdy szuka oszczędności i plan często zmienia się w trakcje robót.

A to to wiem.
A może wiesz jak przebiega remont torowiska i układanie rozjazdów? Może gdzieś widziałeś jak się to robi lub znasz sposoby układania toru z rozjazdami?
Odpowiedz

#7
Nie jestem torowcem i nie wiem jak to się fachowo robi. Ale to co ja widziałem jak robili to rozjazdy były układane na początku a tory dopiero potem.
Odpowiedz

#8
Hmmm...
Ale skoro w planie prac jest ujęta modernizacja rozjazdów to muszą to zrobić, bo ma się wszystko zgadzać z planem.
Poza tym jak na razie to po jeszcze niewyprofilowanym torze jeździ skład z tłuczniem. Dlatego wydaje mi się, że tor w miejscach rozjazdów ułożony jest tymczasowo i jak już całość będzie gotowa to zmodernizują przejazdy kolejowe i rozjazdy.

Tu prowadzę temat dotyczący remontu. Nagrałem też krótki film z przejazdu składu, który rozwozi tłuczeń.
http://forum.nto.pl/reaktywacja-linii-k ... 5/page-103
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Remont linii kolejowej 33 koszel 2 4 808 16.10.2021, 12:57
Ostatni post: vulcan
  Remont linii kolejowej nr 292 wojtasss298 0 2 362 24.08.2020, 09:47
Ostatni post: wojtasss298
  Remont linii nr 306 fred77 3 5 623 10.09.2016, 08:25
Ostatni post: fred77
  Remont na odcinku Zawiercie-Jaworzno-Szczakowa skalt 7 5 076 27.02.2015, 18:05
Ostatni post: rustsaltz
  Ruszył remont linii 306 fred77 6 5 817 17.10.2013, 20:00
Ostatni post: puma2091

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.