Ocena wątku:
  • 7 głosów - średnia: 4.43
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Wnioski, zauważone błędy, propozycje zmian
MegaTVHD - To wiem, ale można byłoby jakoś wprowadzić odnośnie tego jakieś poprawki, zwłaszcza że w podobny sposób co Olavion czy Rail Time Polska swoją pracę wykonuje Inter Cargo. Tutaj jednak pojawiają się schody, gdyż Olavion chyba przejął część obsługi lokomotyw serii 131 od Inter Cargo i chyba powinna zostać zmieniona informacja o operatorze (z zaznaczeniem, że są własnością ZSSK Cargo). Skoro jesteśmy w temacie lokomotyw produkcji czechosłowackiej uważam, że dla lokomotyw t448p-005 i 035 powinno zostać zmienione statusy na b.d (pojazd za granicą) z uwagi na to, że na chwilę obecną są eksploatowane w Czechach.

Mam nadzieję, że "czechosłowackie jamniki" jak i statusy "koziołków" wkrótce zostaną ogarnięte ?
Odpowiedz

Koziołków może i zostaną - ale kiedy przestaniesz robić w nich bałagan. Twoje info dot T448p, którę dziś dodałeś jest nieprawdziwe Smile Osoba która to robi, będzie to robiła w wolnej chwili. Krok po kroku.
Odpowiedz

Które info ?
Odpowiedz

T448p do Elektrowni Kuźnicy Waręczyńskiej.
Odpowiedz

@MegaTVHD: Wpis dodałem na podstawie źródła: Technika Transportu Szynowego z kwietnia 2008 roku "Pojazdy trakcyjne przewoźników
prywatnych – lokomotywy spalinowe (strona 31-45)'' (Ryszard Rusak).

Zgodnie ze źródłem z którego czerpałem tą informacje był następujący cytat: "(...) W 1977 r. kolejne 30 lokomotyw, w tym T448P-013, 014, 015, 018, 019 przekazano do PMP-PW Z-1 „Kuźnica Warężyńska”, gdzie rozpoczęto właśnie eksploatację nowego pola piaskowego o tej samej nazwie. (...)"

Mogłem rzeczywiście pomylić miejsce stacjonowania maszyn, jeżeli były dwa Z-1, ale czy jeżeli korzystam z niepewnych źródeł to czy powinien jakoś w nawiasie w miejscu przydziału dać informacje, że jest to na podstawie takiej i takiej literatury ?

Sam fragment Techniki Transportu Szynowego 4/2008 można pobrać z internetu w formie PDF (nazwa: Rusak).
Odpowiedz

Wypadałoby poprawić wpis o naprawie rewizyjnej z 2002 i zmienić malowanie na turkusowo-zielone.
ET22-829: http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.ph...e=ET22-829
Proszę poprawić mój wpis z "Wyprodukowano" na "Zmiana barw". Przepraszam za przeoczenie tego pola.
ET22-815: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...e=ET22-815
Odpowiedz

Ostatnimi czasu w karcie pojazdu 131 022-6 pojawił się wpis z przydziałem Olavionu na 2020 rok. Uważam, że data nie jest raczej prawdziwa, gdyż Olavion z tego co mi się wydaje już w zeszłym roku obsługiwał lokomotywy 131 na terenie Polski. Do póki nie zostanie ustalona dokładna data od kiedy maszyny serii 131 obsługują pociągi na terenie Polski uważam, że można byłoby dodać "umowny" przydział Olavionu jako 2019 rok.

Można byłoby do Ilostanu dodać też lokomotywy 131 031-7/032-5, jednak tutaj wspomnę, że w pewnym miejscu we wcześniejszym komentarzu pomyliłem się mówiąc, że 131 jeżdżą w Polsce od 2009, otóż 24 lutego 2001 roku 131 031-7/032-5 był widziany w Muszynie ze składem węglarek. Niestety nie mam za bardzo informacji co to był za pociąg i w jakiej relacji. Wizyta tej lokomotywy w Polsce była raczej jednorazowym przypadkiem i od tamtej pory pojazd nie jeździł w Polsce, więc powinien posiadać status b.d gdyby został dodany. Zdjęcie 131 031-7/032-5 w Muszynie: http://rail.phototrans.eu/14,51926,0,__k...031_7.html

131 087-9/131 088-7 można byłoby dodać jako ciekawostkę z uwagi na to, że ciągnęła w składzie ET41, choć nie jeździła nigdy w Polsce co raczej nadawałoby się na pojazd ze statusem b.d. Nie wiem czy to byłoby dobre rozwiązanie ? Tutaj jest zdjęcie z tym składem: http://rail.phototrans.eu/14,44318,0,__k...089_5.html
Informacje pochodzą na podstawie zdjęć z Rail Phototrans.
Odpowiedz

Zauważyłem, że zblokowano "x" w datach, tymczasem "x" się przydaje, gdyż sortuje "za", w odróżnieniu od "*" sortującego "przed".
No okay, powiedzmy, że to przeboleję, ale problem powstaje, gdy chcę poprawić datę z "x" (vide - data kasacji ST43-134). Próba "Edytuj" kończy się wywaleniem ostrzeżenia (Error! IPT_FIREWALL_DATE_IS_NOT_CORRECT), czyli paragraf 22. Trzeba to jakoś ogarnąć tak czy owak, czyli pozwolić na edycję czegoś, co zawiera historycznie "x".
Odpowiedz

W bazie brakuje lokomotywy 131 059-8/060-6. Pojazd ten w Polsce jest obsługiwany przez Olavion.
Odpowiedz

Jaki jest maksymalny możliwy rozmiar wrzucanych zdjęć? Zauważyłem, że mi je skaluje do max 1106 px szerokości. Wrzucam 1200 px.
Odpowiedz

(18.03.2020, 10:47)chester napisał(a): Porządek trzeba zrobić w serii SP32.
Przypominam (lub informuję), że istniały SP49-001 (nr fabr 24995, typ fabryczny DE13) która potem stała się SP32-001 i skreślona była w 1991 roku i analogiczny los spotkał SP49-002 (potem SP32-002; nr fabr 24996)
Natomiast SP32-001' to ex-SP32-151 (nr fabr 25570, typ fabryczny LDE1300CP; przenumerowanie w 1992) oraz analogicznie SP32-002' to ex-SP32-152 (fabr 25571).

Aktualny przebieg SP32-001 (i SP32-002) jest kompilacją przebiegów SP49-001, SP32-001 i SP32-001' (analogicznie jest z SP32-002).
Ponieważ skończyłem wprowadzać to, co mogłem uzupełnić w serii ET22 (przejrzałem i uzupełniłem tych 1184 przebiegów) i akurat naszło mnie na przypomnienie wyginiętej w całości już serii, to zacząłem od takiego kwiatka. Warto to poprawić.
Porządek w serii SP32 już jest. Lokomotyw serii SP49 NIGDY NIE BYŁO na ewidencji PKP - planowano im co prawda takie oznaczenia nadać, jednakże wyłącznie na etapie produkcji i przed oficjalnym przekazaniem PKP w połowie 1985 roku. Widziałem zdjęcie lokomotywy serii SP32 oznaczonej jako SP49 i ustaliłem swego czasu, iż zostały wykonane jeszcze w Rumunii na wiosnę 1985 roku przed przekazaniem pojazdu PKP. Również przed publikacją serii SP32 odbyłem kilka długich rozmów z Pawłem Terczyńskim autorem wielu opracowań poświęconych lokomotywom w Polsce (m.in. Atlas Lokomotyw 2002, 2007 oraz Atlas Lokomotyw Spalinowych) z których wynikało, iż w momencie przyjścia tych pojazdów na PKP były one oznaczone już jako seria SP32 z numerami 001 i 002. Paweł potwierdził, że widział obydwie maszyny w Siedlcach w tamtym okresie i ręczy za to, iż były one oznaczone już jako SP32. Ponadto zapewnił mnie, iż w żadnych dokumentach związanych z tymi lokomotywami (wykazy ewidencyjne czy protokoły odbioru lokomotyw) nie figurowała seria SP49. 
Jeśli zaś chodzi o SP32 o numerach 151 i 152 nieodebrane przez PKP to kwestia wygląda podobnie - oficjalnie nigdy nie figurowały one na ewidencji PKP i w 1992 roku (daty dzienne są w bazie) zostały przenumerowane na SP32-001 i 002. Była to jednak nieoficjalna podmiana i do końca w papierach lokomotyw SP32-001 i 002 (P.Terczyński posiada skany tych dokumentów) figurowały dane lokomotyw z 1985 roku. Dlatego też zdecydowałem się na zawarcie informacji dotyczącej tych dwóch spraw jedynie w formie zdarzeń, nie zaś przebudów, zmian oznaczeń etc. o których nic konkretnego w dokumentach nie wiadomo  Wink 

Za uzupełnianie serii ET22 serdecznie dziękuję, każdy brak należy uzupełniać  Smile
(27.03.2020, 14:14)sopelsky napisał(a): Wypadałoby poprawić wpis o naprawie rewizyjnej z 2002 i zmienić malowanie na turkusowo-zielone.
ET22-829: http://ilostan.forumkolejowe.pl/index.ph...e=ET22-829
Proszę poprawić mój wpis z "Wyprodukowano" na "Zmiana barw". Przepraszam za przeoczenie tego pola.
ET22-815: https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...e=ET22-815
Zmieniłem i poprawiłem co potrzeba, dzięki za zwrócenie uwagi. 
(08.04.2020, 18:49)niemiec napisał(a): Jaki jest maksymalny możliwy rozmiar wrzucanych zdjęć? Zauważyłem, że mi je skaluje do max 1106 px szerokości. Wrzucam 1200 px.

1200x800 i 1,5 MB. Skalowanie zostało już wyłączone po ostatnich problemach z jakością i kolorystyką zdjęć.
Odpowiedz

Okay, z p. Terczyńskim nie będę polemizował, to jest niekwestionowany autorytet w tej dziedzinie. Jeśli mówi, że SP49 w takich oznaczeniach na polskiej ziemi się nie pojawiła, to dla mnie koniec tematu.

Odnośnie 151-152, to był mój skrót myślowy. Wiem, że numerów 151 i 152 nie było, natomiast te pojazdy pojawiły się jako "bisowe" jedynki i dwójki. I teraz pytanie, czy w 1991 roku dokonano skreślenia oryginalnych 001 i 002 a następnie wpisu na ewidencję bisowych egzemplarzy, czy podmiana nastąpiła płynnie - do Piły wjechał 001, a wyjechał 001'?
Tak czy owak pamiętajmy, że mówimy o zupełnie różnych lokomotywach z różnymi numerami fabrycznymi, tego nie można porównać do odbudowy jak np. EP09-001.
A i jeszcze jedno. Numery fabryczne 001 i 002.
Wpisane są 22495 i 22496. Wg moich danych były to 24995 i 24996. Nie wiem, które są poprawne, natomiast od nr 003 numery lecą od 25104. Różnica między tym, co ja mam to 110 sztuk, a między numerami Ilostanu - ponad 2000 egzemplarzy. A mówimy o okresie niespełna roku, więc trudno mi sobie wyobrazić typową fabrykę (a mozna ją porównać do naszych fabloków, cegielskich czy pafawagów), która w rok trzaska ponad dwa tysiące lokomotyw. Warto byłoby więc to zweryfikować, może była dziura w numeracji fabrycznej, może numer jest błędny.
Od razu czy ktoś może zweryfikować numery fabryczne bisowych 001 i 002? Według moich danych są to odpowiednio 25570 i 25571 (kontynuują numerację po SP32-150, więc to była jedna seria produkcyjna, która się rok przeleżała).
Odpowiedz

(10.04.2020, 07:44)chester napisał(a): Okay, z p. Terczyńskim nie będę polemizował, to jest niekwestionowany autorytet w tej dziedzinie. Jeśli mówi, że SP49 w takich oznaczeniach na polskiej ziemi się nie pojawiła, to dla mnie koniec tematu.

Odnośnie 151-152, to był mój skrót myślowy. Wiem, że numerów 151 i 152 nie było, natomiast te pojazdy pojawiły się jako "bisowe" jedynki i dwójki. I teraz pytanie, czy w 1991 roku dokonano skreślenia oryginalnych 001 i 002 a następnie wpisu na ewidencję bisowych egzemplarzy, czy podmiana nastąpiła płynnie - do Piły wjechał 001, a wyjechał 001'?
Tak czy owak pamiętajmy, że mówimy o zupełnie różnych lokomotywach z różnymi numerami fabrycznymi, tego nie można porównać do odbudowy jak np. EP09-001.
Z tego co zrozumiałem z rozmowy z Pawłem Terczyńskim na temat SP32-151 i 152 to nigdy nie weszły one na stan PKP z powodu rezygnacji z dalszych dostaw pojazdów po numerze 150. Jako że były już fizycznie dostarczone do Polski to zostały przetransportowane do Piły, gdzie w tamtejszym ZNLS podczas napraw okresowych lokomotyw SP32-001 i 002 dokonano podmiany numerów między pojazdami a następnie złomowano oryginalne 001 i 002 jako 151 i 152. Wygląda więc, że było tak jak określiłeś to jako "płynnie" Wink
(10.04.2020, 07:52)chester napisał(a): A i jeszcze jedno. Numery fabryczne 001 i 002.
Wpisane są 22495 i 22496. Wg moich danych były to 24995 i 24996.  Nie wiem, które są poprawne, natomiast od nr 003 numery lecą od 25104. Różnica między tym, co ja mam to 110 sztuk, a między numerami Ilostanu - ponad 2000 egzemplarzy. A mówimy o okresie niespełna roku, więc trudno mi sobie wyobrazić typową fabrykę (a mozna ją porównać do naszych fabloków, cegielskich czy pafawagów), która w rok trzaska ponad dwa tysiące lokomotyw. Warto byłoby więc to zweryfikować, może była dziura w numeracji fabrycznej, może numer jest błędny.
Od razu czy ktoś może zweryfikować numery fabryczne bisowych 001 i 002? Według moich danych są to odpowiednio 25570 i 25571 (kontynuują numerację po SP32-150, więc to była jedna seria produkcyjna, która się rok przeleżała).
Jeśli chodzi o numery fabryczne to przyjrzę się temu tematowi i dopytam P.T. o tę kwestię, porównując Twoje dane z posiadanymi przez niego. Faktycznie według jednego źródła numery te są wpisane jako 22495 i 22496 - zweryfikuję to w najbliższym czasie.
Odpowiedz

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...e=ST48-073
Malowanie lokomotywy do poprawy na niebieskie + zielony pas
Odpowiedz

W karcie pojazdu T448p-108 jest popsuty status, a powinien raczej być "pojazd za granicą":

https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.p...=T448p-108
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
8 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.