15.03.2020, 12:22
Uważam, że w serii lokomotyw 131 powinne zostać wprowadzone zmiany odnośnie statusu jak i przewoźnika, który je eksploatuje na terenie Polski.
Chodzi mi tu o przewoźnika Olavion, który gdzieś od stycznia 2019 roku dzierżawi je do obsługi pociągów towarowych i w tym przypadku dodam też, że brakuje również lokomotywy 131 041-6/131 042-4 , która jak najbardziej pracuje dla Olavionu i obsługuje normalnie składy towarowe na terenie Polski.
Dla czterech czeskich jamników uważam też, że powinien zostać zmieniony ich status na "Pojazd za granicą (b.d)" z uwagi na to że na chwilę obecną nie obsługują pociągów na terenie Polski, a są to:
131 003-6/131 004-4
131 033-3/131 034-1
131 053-1/131 054-9
131 079-6/131 080-4
Przy kilku pojazdach posiadających przydział daty 1 stycznia 2005 (ZSSK Cargo) pojawia się informacja o obsłudze przez PKP Cargo i STK, co jest nie do końca prawdą, gdyż UTK dopiero w 2009 roku wydał dopuszczenie do ruchu dla lokomotyw z serii 131 na teren Polski, więc uważam że w tym przypadku powinna być jakaś poprawka odnośnie tego stanu rzeczy, co również tyczy się lokomotywy 131 003-6/131 004-4.
Chodzi mi tu o przewoźnika Olavion, który gdzieś od stycznia 2019 roku dzierżawi je do obsługi pociągów towarowych i w tym przypadku dodam też, że brakuje również lokomotywy 131 041-6/131 042-4 , która jak najbardziej pracuje dla Olavionu i obsługuje normalnie składy towarowe na terenie Polski.
Dla czterech czeskich jamników uważam też, że powinien zostać zmieniony ich status na "Pojazd za granicą (b.d)" z uwagi na to że na chwilę obecną nie obsługują pociągów na terenie Polski, a są to:
131 003-6/131 004-4
131 033-3/131 034-1
131 053-1/131 054-9
131 079-6/131 080-4
Przy kilku pojazdach posiadających przydział daty 1 stycznia 2005 (ZSSK Cargo) pojawia się informacja o obsłudze przez PKP Cargo i STK, co jest nie do końca prawdą, gdyż UTK dopiero w 2009 roku wydał dopuszczenie do ruchu dla lokomotyw z serii 131 na teren Polski, więc uważam że w tym przypadku powinna być jakaś poprawka odnośnie tego stanu rzeczy, co również tyczy się lokomotywy 131 003-6/131 004-4.