Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Prędkość szlakowa
#16
Za autobus szynowy jest uważany każdy spalinowy zespół lub wagon trakcyjny o oznaczeniu literowym SA oraz chyba elektryczny EN81.

A co do tabel prędkości, są one opublikowane na stronie PLK-i jako załączniki do regulaminu przyznawania tras.
Odpowiedz

#17
Nie chodzi przypadkiem o nacisk na oś?
Odpowiedz

#18
Być może chodzi o nacisk na oś, ale to nie wyjaśnia faktu, że SA mają jechać wolniej niż składy wagonowe, które są cięższe.
Odpowiedz

#19
Jedyne co mi przychodzi do głowy to ewentualnie za mała masa hamująca takiego zestawu.
Odpowiedz

#20
RysiekChaszcz napisał(a):
semaforek napisał(a):Jeszcze nie widziałem żeby na szlaku gdzie prędkość wynosi powyżej 80km/h była inna wartość dla szynobusów i dla pozostałych.
Nie masz racji ;-D
Fakt, w tę stronę to możliwe.

maszynista napisał(a):Z tego co widzę SA jadą wolniej niż składy wagonowe
Tak, bo mają za małą masę hamującą.

Mariusz W. napisał(a):Za autobus szynowy jest uważany każdy spalinowy zespół lub wagon trakcyjny o oznaczeniu literowym SA oraz chyba elektryczny EN81.
Właściwie granica między wagonem motorowym i szynobusem jest bardzo płynna. Szynobusem na pewno można uznać SA104, bo jest mały i lekki. Jednak produkty Pesy włącznie z SA103 są zdecydowanie wagonami motorowymi bądź spalinowymi zespołami trakcyjnymi. To że u nas uznaje się je za szynobusy wynika właśnie z tabel prędkości oraz z cennika PLK który swego czasu bardzo premiował szynobusy bez względu na ich masę.
Odpowiedz

#21
Owszem, dlatego postuluję zniesienie osobnego oznaczenia serii SA i tym samym zniesienie tej nazwy oficjalnej, właśnie zewzględu na brak jednoznacznej definicji wydzielającej autobusy szynowe z wagonów i zespołów trakcyjnych. SN81, któremu bliżej do drezyny, nie jest autobusem szynowym. Ale już taki ŚA110, któremu bliżej do EN57, już jest autobusem szynowym.
Odpowiedz

#22
Wykaz Prędkości Maksymalnych dla linii 274 na RJ 2012/3 tor P Jelenia Góra - Wrocław Gł.
pociągi pasażerskie (autobusy szynowe)
km-km km/h. (km/h.)
1,563-20,320 100 (100)
20,320-28,640 120 (120)
28,640-47,710 100 (100)
47,710-49,480 80 (80)
49,480-56,416 90 (90)
56,416-64,500 40 (40)
64,500-69,100 80 (80)
69,100-84,600 60 (60)
84,600-114,253 80 (80)
114,253-118,800 100 (120)
118,800-119,280 90 (90)
119,280-120,365 100 (120)
120,365-121,200 40 (40)
121,200-125,800 70 (80)
125,800-126,250 80 (80)
ScottyRail
Odpowiedz

#23
Może było jakieś tym czasowe ograniczenie do 100 km/h "obowiązujące w jakimś przedziale czasowym na czas prac przy torowych dlatego nie była maxa, albo trasowanie składu pod 100 jak ktoś już wspominał.
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.