• 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Likwidacja linii Bojanowo - Góra. Ruch drezynowy szansą na uratowanie linii?
#76
mikrobart napisał(a):Jak linia wygląda teraz? Nie wiem, ale warto przejść się wzdłuż linii i to sprawdzić. Od dawna biję się z tym zamiarem

Po wstępnych oględzinach można by zorganizować przejazd techniczny drezynką lekką wszak zezwolenie na przejazd kolega posiada.
mikrobart napisał(a):Jakiś czas temu podpisano porozumienie mówiące o budowie wiaduktu wtedy, gdy będzie potrzebny. Frazesy - niby kto ma określić, że wiadukt zaczyna być potrzebny? Łatwo taką opinię obalić i co za tym idzie nie budować wiaduktu nigdy.

Wszystko zależy od władz gminy bo jeśli się uprą żeby wiadukt powstał i tym samym uratował linie kolejową to drogowcy nie będą mieli innego wyjścia.
Z początku chcieliśmy stworzyć na niej kolei drezynową i to już byłaby jedna z potrzeb budowy wiaduktu nad linią kolejową, ale wszystko zależy od gminy. W przyszłości gmina mogłaby pozyskać lokomotywkę i tabor i tym samym można by prowadzić na linii normalny ruch kolejowy oczywiście wedle potrzeb rynku lokalnego.
Góra Śląska napisał(a):Wiesz może jaka to miała być ta lokomotywa na terenie cukrowni ?

Prawdopodobnie mają tam lokomotywke serii SM04 (409Da) lub mniejszą Ls60 (SMa02), ale czy ona nadal tam stacjonuje to narazie trudno powiedzieć.
mikrobart napisał(a):Tor we fragmentach musi zniknąć, żeby możliwa była budowa obwodnicy.

Nie koniecznie musi zniknąć jak kilka lat temu powstawała obwodnica Północna miasta Opola to nikt nie planował rozbiórki fragmentu linii kolejowej Opole-Jełowa wtedy nieczynnej, tylko odrazu drogowcy wizeli się za budowanie nad torowiskiem wiaduktu drogowego wraz z podjazdami.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#77
Cytat:Droga z Bojanowa do Góry zamiast wiaduktu kolejowego nad S5 - to propozycja Wiesława Szczepańskiego, która ma rozwiązać kolejowy dylemat powstały podczas projektowania ekspresówki z Poznania do Wrocławia. Poseł uważa, że wiadukt jest zbyt drogim rozwiązaniem.


Problem linii kolejowej z Bojanowa do Góry Śląskiej pojawił się kilka lat temu. Podczas projektowania ekspresówki projektanci zapomnieli o tym, że połączenie nadal funkcjonuje i założyli rozebranie torów. Od tego zaczęło się zamieszanie i walka o utrzymanie połączenia. Efektem wielu negocjacji było porozumienie zawarte z GDDKiA i PLK w ubiegłym roku. W rozwiązanie problemu zaangażowało się także Ministerstwo Infrastruktury. Ostatnie ustalenia w tej sprawie mówiły o utrzymaniu połączenia i zbudowaniu wiaduktu oraz o pokryciu powstającego deficyt z budżetu gminy Góra.

To rozwiązanie zdaniem posła Szczepańskiego nie jest dobre. - Taki wiadukt wycenia się od 23 do ponad 40 mln zł, a linią jeździ według moich danych jeden wagon tygodniowo - mówi Szczepański. Wątpliwości co do tej opcji budzi także fakt, że wiaduktu nie ma w planach budowy GDDKiA na najbliższe lata. Poseł zwrócił też uwagę na problemy prawne dla samorządu i PLK przy przejmowaniu linii. To wysokie koszty i nieprzekraczalne granice wojwództw. Gmina Góra nie może bowiem przejąć terenu gminy Bojanowo po którym biegną tory.

Szczepański zaproponował zatem zbudowanie zamiast wiaduktu nowej drogi łączącej Bojanowo i Górę Śląską. - To korzystniejsze rozwiązanie, niż wyrzucanie kilkudziesięciu milonów zł dla jednego wagonu w tygodniu - dodaje Szczepański.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
  Odpowiedz
#78
Szczerze powiedziawszy już tak mieszają z tą linią i tym nieszczęsnym wiaduktem że trudno się połapać co i jak.

Co do lokomotywy w cukrowni. Wydaje mi się że tam nic takiego obecnie nie stoi. Dość dokładnie ten obiekt spenetrowałem.
  Odpowiedz
#79
Cytat:10 grudnia z Leszna wyruszy pociąg specjalny na trasie Leszno - Bojanowo - Góra Śląska - Bojanowo - Rawicz - Miejska Górka - Rawicz - Bojanowo - Leszno.

Trasa przejazdu biegnie po ciekawych historycznie trasach. — Linią 372 pociąg dotrze do Góry Śląskiej, wciąż pięknej stacji z niezwykle ciekawą historią, niegdyś węzła z chyba najbardziej "pechową" linią na obszarze współczesnej Polski, z przyczyn geopolitycznych działającą w całości jedynie kilka lat: Leszno - Krzelów. — mówi organizator przejazdu, Aleksander Kurstak. — Z kolei linia 362 Kobylin – Legnica Płn., dziś przejezdna tylko z Rawicza do Miejskiej Górki, to szlak biegnący może nieco na uboczu, ale z niebywale ciekawą historią i chyba zbyt pochopnie skazany na zagładę w latach 90-tych — dodaje.

Być może zorganizowany przez Kurstaka pociąg będzie ostatnim składem, który przemierzy odcinki z Bojanowa do Góry i z Rawicza do Miejskiej Górki. Ta pierwsza trasa ma zostać zamknięta na co najmniej trzy lata w związku z budową drogi S5, która przetnie tor kolejowy. Na tej drugiej od 11 grudnia ma obowiązywać prędkość maksymalna 0 km/h. — Nie wyklucza to, że przejedzie jeszcze parę pociągów do cukrowni w Miejskiej Górce na "zasadach komercyjnych" (czyli kilkukrotnie drożej), ale obawiam się, że niestety wkrótce ruch na tej linii całkowicie zamrze — tłumaczy Kurstak.

Skład czterech wagonów piętrowych serii Bhp poprowadzi lokomotywa SU45. — Jest to zestawienie, które rzeczywiście występowało na obu liniach w czasie prowadzenia tam regularnego ruchu pasażerskiego — mówi organizator. Na trasie odbędą się tzw. fotostopy. Koszt udziału w przejeździe to 90 zł, o połowę mniej zapłacą ci, którzy zdecydują się na przejazd tylko jedną z dwóch zagrożonych likwidacją linii. Zapisy przyjmowane są droga mailową — adres organizatora to <!-- e --><a href="mailto:[email protected]">[email protected]</a><!-- e -->.

Jak się okazuje będzie jeszcze okazja przejechać się na tej liniiSmile
  Odpowiedz
#80
Andrzej80, Miejmy nadzieje że jeszcze nie raz będziemy mieli okazje przejechać się po tej linii drezynką lekką lub jakąś małą manewrówką.
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
  Odpowiedz
#81


Piękna ta linia. Szkoda, że już aktualnie nieczynna.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
  Odpowiedz
#82
Ostatni pociąg na stacji Góra Śląska
  Odpowiedz
#83
Miało być pięknie, niestety jest jak wszędzie...

Już nawet złomiarze wyczuli dobry interes i biorą co się da

gora-slaska.net.pl

Rozumiem że ich działanie przyspiesza tylko to o czym była mowa? Linii już nic nie uratuje :-(

Pozdrawiam
sm31-131
  Odpowiedz


Podobne wątki
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  ELEKTRYFIKACJA LINII KOLEJOWEJ nr 71 RZESZÓW – OCICE mirmur2 0 132 01.11.2019, 14:32
Ostatni post: mirmur2
  Modernizacja linii Warszawa - Lublin wołodyjowskiIC 4 1 241 23.10.2018, 14:34
Ostatni post: vulcan
  Modernizacja linii E30 Katowice - Kraków - Rzeszów Adams 141 24 028 26.03.2018, 13:13
Ostatni post: Adams
  Ścieżka rowerowa na linii kolejowej nr 115 Tarnów -Szczucin skalt 9 2 299 07.03.2018, 16:54
Ostatni post: Dominik Piotrowicz
  Modernizacja linii 271 (E59) Wrocław Główny - Poznań Główny mikrobart 182 41 165 25.01.2018, 21:26
Ostatni post: greenman

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości