Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
UTK o grzechach kolei
#1
Tylko dostateczny - taką ocenę stanu polskich torów oraz przestrzegania procedur przez kolejowych przewoźników wystawia Urząd Transportu Kolejowego. Na polecenie ministra transportu, UTK przygotował raport po katastrofie kolejowej pod Szczekocinami. W sobotę 3 marca w zderzeniu dwóch pociągów zginęło 16 osób, a 57 zostało rannych.

Więcej: RMF 24
Odpowiedz

#2
..
Odpowiedz

#3
Może bardziej tabor niż linie kolejowe, ale:
Cytat:Kontrola w PKP InterCity i w Przewozach Regionalnych, czyli u dwóch największych przewoźników wykazała, że pracownicy nie zawsze potrafią obsługiwać urządzenia, które są im powierzone.

Z tym się zgadzam, dla wielu konduktorów czy kierowników włączenie/wyłączenie ogrzewania to duży problem... :->
Odpowiedz

#4
Czasami włączenie/wyłączenie ogrzewania stanowi wiedzę tajemną (nie wystarczy przekręcić odpowiednie pokrętło), bo wymaga znajomości sposobu zasilania wagonów, różnych zależności budowy elektrycznej, itd.

Niemniej gdyby się komuś chciało, to mógłby dla poszczególnych typów wagonów stworzyć procedurę i instrukcję postępowania. Przykleić naklejkę w każdym wagonie i już. Ale gdzie tam, po co, niech poseł Godson jedzie do Afryki jeśli mu zimno ;-)

Pod nazwą "urządzenia" rozumiałbym też toporne terminale mobilne, ale one akurat nie mają bezpośredniego przełożenia na bezpieczeństwo podróży. Co do trudności z ich obsługą nie winiłbym samych pracowników, tylko autorów oprogramowania i osoby, które taki bubel od nich przyjęły/zamówiły.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#5
OK, ale jedziesz w nowym/zmodernizowanym wagonie, w którym nie działa ogrzewanie. Konduktor twierdzi, że nie da się uruchomić bo jest zepsute. Przychodzi drugi, widzi że zimno i po prostu je włącza...
Odpowiedz

#6
No to trzeba tego pierwszego konduktora zmotywować żądając odpisu na bilecie o braku ogrzewania. Trzy razy się zastanowi, zanim przybije pod czymś takim swój stempelek. "Na gębę" łatwo się pasażera spławia, a w sposób udokumentowany - już nie tak lekko...

Już tak kiedyś "naprawiłem" ogrzewanie w kuszetce nocnego do Wrocławia (wszyscy szczękali zębami i nie mogli spać). Po awanturze, pociąg zatrzymał się gdzieś po drodze na chwilę dłużej, przyszli specjaliści i zrobili. :-P Nie wiem jak, nie wiem co, ale wcześniej było zimno i "niedało się", a później już było ciepło.

Ludzie, asertywności trochę!
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#7
psim napisał(a):No to trzeba tego pierwszego konduktora zmotywować żądając odpisu na bilecie o braku ogrzewania.
A jak go zmotywujesz do napisania czegoś takiego?
Odpowiedz

#8
Ustnie. Kulturą i godnością osobistą.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#9
Teoretycznie masz rację. Ale jak Ci się to w praktyce kiedyś uda, to poinformujesz nas, prawda?
Odpowiedz

#10
Męczy mnie już to dramatyzowanie mikoli-teoretyków. W swoim jęczeniu i wymyślaniu wirtualnych problemów kolejowych robicie się gorsi od dziennikarzy.

NIGDY nie robiono mi problemów z odpisaniem biletu w takim i podobnych przypadkach. Gdzieś pewnie mam zbunkrowany nawet ten bilet, z przejazdu który opisuję wyżej, z odpowiednim odpisem (reklamację odpuściłem, no bo przecież ostatecznie to naprawili).

Sorki, nie chce mi się teraz go szukać. Jakbym miał każdemu maruderowi udowadniać, że opowiada farmazony, to bym chyba wyłysiał ze zgryzoty.
Bahnfahren ist unser Business
Odpowiedz

#11
hutterdm napisał(a):Z tym się zgadzam, dla wielu konduktorów czy kierowników włączenie/wyłączenie ogrzewania to duży problem... :->
Dla obsługi pewnej spółki, która dziś poskąpiła mi lizaka (mimo, że towarzystwo na oko starsze ode mnie dostało!) obsługa hamulca bezpieczeństwa jest zbyt złożona
BP,MSPANC

Cytat:NIGDY nie robiono mi problemów z odpisaniem biletu w takim i podobnych przypadkach.
Jak raz poprosiłem o odpisanie opóźnienia to zobaczyłem wręcz panikę w oczach konduktora. Ale zdobycie adnotacji "dalej" już nie stanowi problemu.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#12
Urząd Transportu Kolejowego przeprowadził w dniach 6 - 16 marca 2012 r. kontrole, które zostały przeprowadzone w związku ze zdarzeniami, które miały miejsce na początku marca.
Kontrolę przeprowadzało 48 kontrolerów, którzy sprawdzili 33 stacje kolejowe, 37 pociągów i 45 posterunków technicznych. W wyniku kontroli stwierdzono 753 przypadki nieprawidłowości, wydano 61 zaleceń pokontrolnych obejmujących wszystkie stwierdzone naruszenia oraz wydano jedną decyzję w sprawie rażącego naruszenia zasad bezpieczeństwa.

Więcej: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

#13
..
Odpowiedz

#14
Urząd Transportu Kolejowego uruchomił skrzynkę mailową specjalnie dedykowaną zgłoszeniom dotyczącym nieprawidłowości w transporcie kolejowym.
Wszelkie uwagi dotyczące na przykład stanu technicznego infrastruktury kolejowej, taboru, organizacji ruchu i przewozów kolejowych można zgłaszać pod adresem poczty elektronicznej <!-- e --><a href="mailto:bezpieczenstwo@utk.gov.pl">bezpieczenstwo@utk.gov.pl</a><!-- e -->.
Prezes UTK apeluje o zgłaszanie pod wskazany adres wszelkich nieprawidłowości związanych z bezpieczeństwem w transporcie kolejowym.

Źródło: Kurier Kolejowy
Odpowiedz

#15
@Adams, ciekawe ile osób się tam dobija :lol:
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.