Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Co dalej z Chabówką?
#1
Jestem tutaj nowy dlatego nie wiem czy ten temat był poruszany, jeśli tak z góry przepraszam.Chodzi mi o niedawny artykuł w którym bardzo ogólnie przedstawiono sytuację skansenu w Chabówce. Temat brzmiał "Niepewny los skansenu kolejowego w Chabówce". Z tego co widzę to nie jedyny tego typu artykuł, pojawiają się one systematycznie od kilku lat.
No właśnie, czy jest ktoś kto mógłby przybliżyć sytuację i napisać jak się faktycznie sprawa ma? Czy zamknięcie skansenu tym razem jest faktycznie realne? Kurczę, mieszkam stosunkowo niedaleko od Chabówki dlatego zamknięcie tego obiektu było by wieeelką stratą nie tylko zresztą dla mnie.
Odpowiedz

#2
Każdego roku przed Paradą Parowozów w Wolsztynie / Parowozjadą w Chabówce głośno jest o tym, że będzie to ostatnia tego typu impreza, bo na kolejne nie ma pieniędzy itp. Wydaje mi się, że to trochę straszak, władze chcą pokazać ludziom, że skanseny finansowo nie stoją zbyt dobrze i warto jest wspierać.

O tym, że z roku na rok skansenom żyje się coraz gorzej, nie tylko z powodów finansowych ale i z powodu wykruszania się mechaników, coraz większych kosztów napraw parowozów itp. Polska kolej muzealna, o ile mogę to tak nazwać, łatwo nie ma.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#3
To jest właśnie efekt całkowitego braku zainteresowania koleją od 1989 roku kiedy to padł PRL. Jakoś w sąsiadujących z nami państwami można było się tym zainteresować i inwestować w koleje przez to teraz mają się o wiele lepiej niż u nas. W Polsce natomiast temat całkowicie zlekceważono i teraz się to mści.
Odpowiedz

#4
Impreza w Chabówce pod koniec sierpnia. Co dalej ? Nic.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#5
Oczywiście, wystarczy zobaczyć, jak do zabytków kolejnictwa podchodzą Niemcy czy Czesi. Jakimś cudem uchowały się w Polsce dwie parowozownie, które finansowo chylą się ku upadkowi. Tylko czy to mnie dziwi? Nie, jak zerkam na stan linii magistralnych, gdzie szlakowe spadają z każdym rozkładem to nie dziwię się, że nie ma kasy na takie "fanaberie" jak zabytki.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#6
Popatrzmy na Kościerzynę na przykład... Jeśli ktoś nie był to wrzucę zdjęcia w temacie ze zdjęciami (gdzieś w czwartek, bo nie mam pendrive'a przy sobie). I w sumie nie trzeba nic komentować, wystarczy popatrzeć... Tragedia, jedna wielka tragedia. Aż serce boli, że zupełnie nikt nie chce się tym zainteresować.
PKP jest 'spoko' - lubisz to? :)
Odpowiedz

#7
Co Ci się tam nie podoba? Podaj szczegóły.
Odpowiedz

#8
Cóż, nadzieja w tym że pogłoski o zamknięciu skansenu w Chabówce są tylko słowami na wyrost.
Odpowiedz

#9
loony, Jak to nikt nie chce się Kościerzyną zainteresować?
My chcieliśmy ale niestety nie wiele z tego wyszło i na rozmowach się skończyło. A myślałem że za parę lat ożywimy SP47.

[ Dodano: 2011-05-25, 22:27 ]
Wracając do tematu to Chabówkę powinna przejąć gmina i obdarować skansenem jakieś stowarzyszenie kolejowe które przy współfinansowaniu nadal mogło by prowadzić skansen.
Ktoś wspomniał że brakuje maszynistów parowozów, a jaki problem wyszkolić nowych. Na ostatnim egzaminie było zdaje się chyba z trzy lub cztery osoby i jakoś dało rade zebrać komisje, chęci panowie, chęci i zapał do pracy :-)
Pozdrawiam kolejowo z Opola!
*ARTUR*
Odpowiedz

#10
W Kościerzynie jest wszystko jak najbardziej w porządku, czysto ładnie a eksponaty nie są w złym stanie. Gorzej jest z wrakami za płotem, cóż nie można mieć wszystkiego.
Odpowiedz

#11
*ARTUR* napisał(a):loony, Jak to nikt nie chce się Kościerzyną zainteresować?
My chcieliśmy ale niestety nie wiele z tego wyszło i na rozmowach się skończyło. A myślałem że za parę lat ożywimy SP47.

[ Dodano: 2011-05-25, 22:27 ]
Wracając do tematu to Chabówkę powinna przejąć gmina i obdarować skansenem jakieś stowarzyszenie kolejowe które przy współfinansowaniu nadal mogło by prowadzić skansen.
Ktoś wspomniał że brakuje maszynistów parowozów, a jaki problem wyszkolić nowych. Na ostatnim egzaminie było zdaje się chyba z trzy lub cztery osoby i jakoś dało rade zebrać komisje, chęci panowie, chęci i zapał do pracy :-)

Niestety wątpię w rozwiązanie o przejęciu skansenu przez gminę dla której takie obiekty to kolejny problem.
Odpowiedz

#12
W czerwcowym wydaniu Rynku Kolejowego jest artykuł o Chabówce: "Chabówka - niewykorzystany potencjał" Krzysztofa Kusia. Zeskanować chyba nie mogę, bo to łamie prawa autorskie - zachęcam do kupna i przeczytania.
Kanał na YouTube - zachęcam do subskrybcji: https://www.youtube.com/user/BartekDziwak
Odpowiedz

#13
Chabowka niestety upada. Ale jest to wina po części MZPR , który wycofał się z połączeń, choć o sensie linii powinna nas przekonać powódź. Winne są także samorządy lokalne, które za nic mają reklamę tego co mają. Były pociągi retro i komu to szkodziło, by ły pełne i atrakcyjne. teraz się ich pozbyto, pod pretekstem pieniędzy. A szkoda. Bo taką perełkę trzeba było reklamować, i chętni by się znaleźli. W końcu ilość dzieci i turystów jaka tam przebywa pozwoli sadzić, że pociągi w sezonie miały by racje bytu . Od lat są apele o reaktywację ruchu i nic to nie daje.
Odpowiedz

#14
Jednym słowem nieudolne zarządzanie, nieodpowiedni ludzie na nieodpowiednich stanowiskach.
Odpowiedz

#15
Tu przede wszystkim potrzeba ludzi z pewną wizją i konkretnym zaangażowaniem ukierunkowanym na obrany cel który w tym przypadku wymaga nieco innego podejścia.Jeśli nie znajdzie ktoś kto oprócz zimnego,wyrachowanego i typowo komercyjnego podejścia włoży w cały projekt kawał swojego serducha i uczucia to skansen faktycznie szlak trafi.
Przejęcie przez fundację Era Parowozów?Obawiam się że przy takim rozwiązaniu z biegiem czasu cały skansen i tak został by zamknięty i tym sposobem Warszawa wzbogaciła by się o mnóstwo świetnych eksponatów.Jestem na NIE!
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.