15.07.2019, 14:40
Do Obratani można przejechać się takim oto cudem:
Zdjęcie mojego autorstwa. Jest to tzw. ponorka, Nautilus lub Hašišbedna, czyli wagon motorowy serii 805.9, który jest niezbyt udaną i raczej nielubianą modernizacją dobrze znanego w Polsce rumuńskiego wagonu Mbxd-2. Jego zaletą jest zwiększona prędkość wobec oryginału, którego prędkość konstrukcyjna wynosiła zaledwie 40 km/h, ponieważ była to wersja przeznaczona na tory o rozstawie 750mm. Obecnie prędkość konstrukcyjna wynosi 60 km/h, jednak prędkość na trasie jest ograniczona do 50 km/h. Rozstaw szyn na kolei JHMD wynosi 760mm, nie była zatem potrzebna wymiana wózków.
Zdjęcie mojego autorstwa. Jest to tzw. ponorka, Nautilus lub Hašišbedna, czyli wagon motorowy serii 805.9, który jest niezbyt udaną i raczej nielubianą modernizacją dobrze znanego w Polsce rumuńskiego wagonu Mbxd-2. Jego zaletą jest zwiększona prędkość wobec oryginału, którego prędkość konstrukcyjna wynosiła zaledwie 40 km/h, ponieważ była to wersja przeznaczona na tory o rozstawie 750mm. Obecnie prędkość konstrukcyjna wynosi 60 km/h, jednak prędkość na trasie jest ograniczona do 50 km/h. Rozstaw szyn na kolei JHMD wynosi 760mm, nie była zatem potrzebna wymiana wózków.
Jaro