14.05.2019, 10:19
To normalne, że na kolei się wymienia nowy tabor, bo stary tabor się zużywa. PKP Cargo się rozwija, jest coraz więcej towarowych przewozów, więc spółka ta musi mieć odpowiednie, dobre maszyny do prowadzenia ciężkich wagonów towarowych, które na ogół są dość długie w składach.
Teraz, najnowsze lokomotywy są skomputeryzowane, nowoczesne i myślę też, że oszczędzają energię elektryczną. Chodzi o to, żeby nie zużywały zbyt dużo energii, bo koszty przejazdu, np. przez pół Polski takiego składu, są wysokie, jako koszty za zużywanie energii.
Tak samo, spółka PKP Intercity zakupuje nowe lokomotywy, ale i niektóre, stare są remontowane. Tylko pytanie, czy to się zawsze finansowo opłaca? Zależy, jaka jest: kalkulacja.
Jeśli taniej jest zakupić nową fabrycznie lokomotywę i mieć od razu nowoczesną "maszynę", skomputeryzowaną, a drożej wyremontować starą lokomotywę, to bardziej się kalkuluje zakupić z fabryki.
To też zależy od stopnia remontów taboru. Jeśli wyremontować, czy zmodernizować, od podstaw stary tabor i włożyć w to większe koszty, to chyba lepiej się opłaca kupić już gotowy tabor.
Niektóry stary TABOR w spółkach jest już tak przestarzały, że tam trzeba by nawet niektóre części wymienić na nowe.
No ale jak to dokładnie wygląda, to nie wiem.
Teraz, najnowsze lokomotywy są skomputeryzowane, nowoczesne i myślę też, że oszczędzają energię elektryczną. Chodzi o to, żeby nie zużywały zbyt dużo energii, bo koszty przejazdu, np. przez pół Polski takiego składu, są wysokie, jako koszty za zużywanie energii.
Tak samo, spółka PKP Intercity zakupuje nowe lokomotywy, ale i niektóre, stare są remontowane. Tylko pytanie, czy to się zawsze finansowo opłaca? Zależy, jaka jest: kalkulacja.
Jeśli taniej jest zakupić nową fabrycznie lokomotywę i mieć od razu nowoczesną "maszynę", skomputeryzowaną, a drożej wyremontować starą lokomotywę, to bardziej się kalkuluje zakupić z fabryki.
To też zależy od stopnia remontów taboru. Jeśli wyremontować, czy zmodernizować, od podstaw stary tabor i włożyć w to większe koszty, to chyba lepiej się opłaca kupić już gotowy tabor.
Niektóry stary TABOR w spółkach jest już tak przestarzały, że tam trzeba by nawet niektóre części wymienić na nowe.
No ale jak to dokładnie wygląda, to nie wiem.
W dzieciństwie wychowywałem się na torach kolejowych szczecińskiego dworca i stąd pozostał sentyment do kolei.