29.04.2015, 15:10
stach57 napisał(a):Wymogiem zmian są obowiązujące przepisy, a potrzebą - zachowanie bezpieczeństwa.To oczywiście bzdura. Podstawowym wymogiem (także potrzebą) zmian w infastrukturze (zmian budowlanych) są przede wszystkim aktualne potrzeby transportowe. Stąd modernizacje określonych stacji i linii kolejowych, stąd też likwidacje i zamykanie ruchu, także na określonych liniach.
Zmieniające się przepisy w omawianym zakresie (Rozporządzenie "MINISTRA TRANSPORTU I GOSPODARKI MORSKIEJ z dnia 10 września 1998 r. w sprawie warunków technicznych, jakim powinny odpowiadać budowle kolejowe i ich usytuowanie.") nigdy nie były i nie będą żadnym wymogiem do zmian strukturalnych na sieci z oczywistych względów. Nikt nie będzie przebudowywał tysięcy istniejących posterunków ruchu tylko dlatego, że wprowadzono nowe normy dotyczące np. szerokości peronów. Czy to rzeczywiście takie trudne do zrozumienia? A jeśli chodzi o bezpieczeństwo ruchu, to proszę mi odpowiedzieć na proste pytanie: dlaczego do dzisiaj nie wprowadzono do przepisów zaleceń PKBWK, dotyczących stosowania sygnału Pc2, które są pokłosiem katastrofy pod Szczekocinami?