14.10.2014, 21:04
Mariusz W., Co ciekawe budynek ten wybudowano jako tymczasowy. Obecnie jest on całkowicie nieczynny i przekazany miastu. Na przestrzeni lat za bardzo układ się zmieniał, aby dokładnie to opisać. Dobudowywano ścianki likwidowano inne, prowadzono przeróżne roszady pokojami przeznaczonymi dla poszczególnych pracowników. Prawdopodobnie jakiś czas istniało także pomieszczenie zwane salą pouczeń :-D Poczta była, tylko zagnieździła się w kasie po prawej stronie holu oddzielając się od pozostałych pomieszczeń i uniemożliwiając przejście z prawego skrzydła na hol. Nie wiem kiedy znikła całkiem. Na jej miejsce z magazynu obok dworca przyszła wspomniana kasa towarowa prawdopodobnie już pod banderą PKP Cargo. Policja przeniosła się w okolicach wojny do wspomnianego magazynu obok ówczesnej kasy towarowej i znikła na przełomie 80-90. Dyżurny ruchu był bardzo bardzo długo na swoim miejscu. W okolicach lat 40 bagażownie przebudowano, likwidując malutką kasę i łącząc tą część z przechowalnią bagażu. Środkowe drzwi od strony peronu zastąpiono oknem i w ten sposób powstały tam dwie kasy biletowe, a właściwie jedna z dwiema okienkami :-P i duża przechowywalnia bagażu. Tam też przeniósł się peronowy jednak dopiero w okolicach lat 90, a funkcję tą przejął kasjer. W lewym skrzydle tak jak mówisz poczekalnie 1 i 2 klasy udostępniono ogółowi. Bufet i kuchnia pozostała ale pewnie w innej formie, nie wiem co się stało z bufetem letnim. Znalazło tam miejsce również mieszkanie zawiadowcy mimo że biuro jako takie miał w prawym skrzydle. Takie zmiany są normalne, zmieniały się posady i potrzeby. Praktycznie krótko i zwięźle cały temat wyczerpał ET40 ;-) Warto te wspomnieć że często na niektórych stacjach pomieszczenia zajmowały zwyczajne mieszkania dla kolejarzy.
Łowcy Rp1 team fan.