06.08.2015, 16:47
Ujawniono przypadek (zmianę w wrjp) na szlaku dwutorowym, gdzie z jednej strony (stacji A) ma w wrjp oznaczenie "PP" a z drugiej (stacja B) - bez żadnego skrótu w odniesieniu do blokady liniowej i bez W24. Jednocześnie stacja "B" ma semafor grupowy wyjazdowy ze wskaźnikiem W24, lecz nie ma on zależności z semaforem drogowskazowym przy peronie - brak możliwości podania sygnału zezwalającego, a blokadę liniową w kierunku przeciwnym do zasadniczego obsługuje się "pomocniczo". Zniesieni skrótu "PP" na stacji "B" tłumaczone jest brakiem pełnego zabezpieczenia drogi przebiegu w kierunku przeciwnym do zasadniczego, co jest ponoć brakiem warunku uznania blokady liniowej jako dwukierunkowej. i skrót "PP" został zniesiony w oparciu o decyzję Centrali PLK S.A. (prawdopodobnie?). Niemniej jednak RTS "B" i "A" ma zapis o blokadzie dwukierunkowej między tymi stacjami, również można to znaleźć w dod. 1 do wrjp. Jak ma zachować się dyżurny ruchu i maszynista w takim przypadku - jazda w kierunku przeciwnym do zasadniczego? W stacji Smętowo mamy podobny przypadek, lecz w wrjp mamy "SS". Czy podobne przypadki występują gdzie indziej?