Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[Kraków Płaszów] Przebudowa - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: [Kraków Płaszów] Przebudowa (/thread-6851.html)



[Kraków Płaszów] Przebudowa - CoffeeIsLove - 19.01.2019

Bardzo mnie interesuje ten temat a w internecie oraz tutaj na forum praktycznie brak informacji na ten temat.

Z tego co udało mi się dowiedzieć to powstanie dodatkowy czwarty peron, perony będą dłuższe i wyższe (w tym celu wyburzane są budynki kolejowe tuż przy peronach) oraz będą zainstalowane 200 metrowe wiaty

Interesuje mnie parę kwestii:
-Jak to będzie z przejściem dla kolejarzy? Gdy perony będą wyższe i dłuższe przejście w aktualnym miejscu (koło parkingu) będzie niemożliwe lub mocno utrudnione. Nie słyszałem aby planowane było w tym miejscu przejście podziemne lub kładka. 
A kolejarze nie będą chodzić na około - musieliby iść do przejścia podziemnego a następnie przez cały peron co jest ogromną stratą czasu - to kilkaset dodatkowych metrów do przejścia.
-Co z przejściem podziemnym i graffiti w nim? Zostanie całkowicie usunięte czy zastąpione jakimś innym artworkiem? Zostanie tam zainstalowana winda?
-Schody na estakadę z nowego peronu czwartego - będą? Trochę byłoby głupie jak by z estakady można było dojść schodami tylko na perony nr 1 i 2, a na 4 już nie
-Jakieś planowane modernizacje torów w miejscu gdzie pociągi są obrządzane i czyszczone?
-Hm, z oczywistych zmian zapewne osoba zapowiadająca pociągi zostanie zastąpiona syntetyzatorem mowy oraz pojawią się też wyświetlacze


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - Dominik Piotrowicz - 20.01.2019

Jeśli chodzi o schody prowadzące z peronu 4 na estakadę to niestety nie będzie ich w ramach tej inwestycji. Na projekcie, który jest dostępny na stronach PLK widać, że każdy peron będzie posiadał po jednej windzie (oczywiście z wyjątkiem peronu nr 3). Przejście podziemne na pewno będzie odświeżone i graffiti zniknie.
Co do przejścia służbowego - na projekcie w jego miejscu widzę "projektowana zabudowa przejścia". Nie wiem tylko czy obecne przepisy pozwalają na takie przejścia.


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - Adams - 20.01.2019

Według mnie bardziej racjonalniej by było jakby dobudowany peron pełnił funkcję peronu 3, a peron 3 w obecnej lokalizacji powinien zostać albo zlikwidowany, albo pełnić funkcję wyłącznie peronu rezerwowego. Z resztą z peronu 3 odjeżdżały głównie pociągi w kierunku Skawiny, a przypuszczam że po zakończeniu modernizacji węzła krakowskiego cały ruch z tego kierunku będzie prowadzony estakadą do Krakowa Głównego.


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - CoffeeIsLove - 21.01.2019

(20.01.2019, 22:17)Dominik Piotrowicz napisał(a): Jeśli chodzi o schody prowadzące z peronu 4 na estakadę to niestety nie będzie ich w ramach tej inwestycji. Na projekcie, który jest dostępny na stronach PLK widać, że każdy peron będzie posiadał po jednej windzie (oczywiście z wyjątkiem peronu nr 3). Przejście podziemne na pewno będzie odświeżone i graffiti zniknie.
Co do przejścia służbowego - na projekcie w jego miejscu widzę "projektowana zabudowa przejścia". Nie wiem tylko czy obecne przepisy pozwalają na takie przejścia.

Mogę prosić o link do projektu? Coś nie mogę go znaleźć

"projektowana zabudowa przejścia" - ciekawe na czym to ma polegać...


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - Dominik Piotrowicz - 21.01.2019

Jest dostępny tutaj: https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=136240949&postcount=3 . Trzeba wybrać 14 - Krakow Plaszow (srodek).pdf


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - CoffeeIsLove - 22.01.2019

(21.01.2019, 22:38)Dominik Piotrowicz napisał(a): Jest dostępny tutaj: https://www.skyscrapercity.com/showpost.php?p=136240949&postcount=3 . Trzeba wybrać 14 - Krakow Plaszow (srodek).pdf

Czyli przejście służbowe będzie jakieś 200 metrów dalej od budynku kolejarzy... Trochę bez sensu zwłaszcza ze pociągi będą się zatrzymywać pewnie w tym samym miejscu co teraz (przy przejsciu podziemnym) a droga dojścia będzie dłuższa o wiele

Na planie jest zaznaczona myjnia... Myjnia która była nieużywana od lat została już rozebrana. Czyżby miała być zbudowana nowa?


RE: [Kraków Płaszów] Przebudowa - Dominik Piotrowicz - 23.01.2019

Nie wiem jakie są przepisy odnośnie przejść służbowych, ale coś mi się chce wierzyć, że takowe są dozwolone na zmodernizowanych liniach. Wszak po zakończeniu inwestycji ruch pociągów zwiększy się wielokrotnie.

O myjni nic mi nie wiadomo. Raczej w planach zaznaczyli tą już nieistniejącą.