Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Wypadek pociagu w Buenos Aires - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ ZA GRANICĄ (https://www.forumkolejowe.pl/forum-6.html)
+--- Wątek: Wypadek pociagu w Buenos Aires (/thread-547.html)



Wypadek pociagu w Buenos Aires - TOMEKKOT - 01.01.2011

Dnia 31.12.2010 w dzielnicy Palermo w Buenos Aires doszło do zderzenia dwóch pociągów pasażerskich (jeden wjechał w drugi) W wypadku rannych zostało 90 osób z czego około połowa musiała zostać odwieziona do szpitala. Do kraksy doszło przy prędkości 30-40 km/h.

Na podstawie tego zdarzenia możemy znów zauważyć jak wielką rolę odgrywają nowoczesne technologie zapewniające bezpieczeństwo transporcie szynowy. Na przykład Siemens w swoich nowych lokomotywach (ES64U4) montuje takie zderzaki które zapewniają, że w przypadku najechania na inny pojazd przy prędkości wynoszącej grubo 40 km/h lokomotywa nie powinna "odnieść obrażeń".


- mikrobart - 01.01.2011

TOMEKKOT napisał(a):lokomotywa nie powinna "odnieść obrażeń".
Nie powinna - ale wyobraźcie sobie taki wypadek w Polsce. Taurus najeżdża na inną lokomotywę czy wagon - robi się miazga. Nic z tego, że Husarz się uchowa, gdy pasażerowie wagonu lub mechanik tej drugiej lokomotywy może zostać zgnieciony na miazgę. Oczywiście jestem za zmianami, za wprowadzaniem nowinek bezpieczeństwa, ale zanim Polska dogoni w zabezpieczeniach zachodnią Europę to dużo wody w Wiśle upłynie. Cieszy jednak oko, że nowy tabor jest już produkowany na bardzo wysokim poziomie bezpieczeństwa dla mechanika i pasażerów (choćby wymagana w nowych pociągach klatka bezpieczeństwa dla mechanika).


- magda28 - 01.12.2012

Szkoda tylko ludziSad


- ET40 - 01.12.2012

@magda28, w tym wypadku na szczęście nikt nie zginął, o wiele tragiczniejsza w skutkach była katastrofa w lutym tego roku. Na dworcu Buenos Aires - Once pociąg podmiejski nie wyhamował, wjechał na kozła oporowego i wykoleił się. Zginęło 49 osób, ponad 500 zostało rannych. Po katastrofie zdecydowano o odebraniu koncesji na przewozy spółce TBA, której pociąg uczestniczył w wypadku, powodem były zaniedbania natury technicznej, których dopuszczano się w spółce i które doprowadziły do katastrofy. Wypadek wywołał w Argentynie dyskusję o bezpieczeństwie na kolei.
Wątek na FK dotyczący tej katastrofy: http://forumkolejowe.pl/katastrofa-kole ... vt2539.htm


- ET40 - 13.06.2013

Cytat:Trzy osoby zginęły, a około 155 zostało rannych, gdy dwupoziomowy pociąg zderzył się na przedmieściach Buenos Aires z innym pociągiem, który nagle zatrzymał się na torach. Rannych przewieziono do czterech szpitali.
Do wypadku doszło na podmiejskiej linii kolejowej między przedmieściami Castelar i Moron.

Część pasażerów zdołała wydostać się z wraku pociągu, jednak resztę musiały uwolnić ekipy ratunkowe.

Nie wiadomo, dlaczego dwupoziomowy pociąg nie zatrzymał się i uderzył w inny skład, nie jest też jeszcze jasne, dlaczego ten drugi pociąg stanął nieoczekiwanie na torach.
Całość: onet.pl