Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio (/thread-5253.html)

Strony: 1 2


Koleje Mazowieckie prawie jak Interregio - kazio - 24.11.2015

Jest podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji Interregio. KM chce konkurować z Pendolino na trasach do Krakowa i Trójmiasta.

Ekspert Fundacji ProKolej dr Bartosz Mazur zwraca uwagę na częściowe podobieństwo planów Kolei Mazowieckich do koncepcji dalekobieżnych połączeń o charakterze komercyjnym, firmowanych marką Interregio, wycofanych od 1 września. Mazowiecki przewoźnik, podobnie jak wcześniej PR, dąży do lepszego wykorzystania taboru i drużyn poprzez uruchamianie pociągów w weekendy, kiedy potrzeby lokalne są mniejsze. Na tym podobieństwo się kończy, choć nawet w przypadku kwestii wykorzystania taboru, aby „jeździł a nie stał” unaocznia się skala inwestycji, poczyniona na Mazowszu, która pozwala wysyłać na ewentualne połączenia do Gdyni i Krakowa tabor z górnej półki.

Rynek Kolejowy


- przem710 - 24.11.2015

Ledwo IC pozbyło się IR a już ma kolejny problem :-D Ciekawe co zrobią z tym fantem.


- mikrobart - 24.11.2015

Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.


- przem710 - 24.11.2015

Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.


- kebeka - 25.11.2015

przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.
Tylko niech do tego wszystkiego jeszcze ujednolicą taryfę.


- ET40 - 25.11.2015

mikrobart napisał(a):Sukces Słonecznego mówi sam za siebie. Zobaczmy na same kwestie obiegowe - w kierunku Krakowa i Gdyni z Warszawy można się dostać w ~3h, skład jest "uwięziony" poza obszarem Mazowsza na bardzo krótko (przy krótkim przejściu na stacji zwrotnej jest to nawet krócej niż Impuls KD w obiegu Wrocław - Szklarska Poręba Górna). Ekonomicznie uzasadnione patrząc na to przez pryzmat efektywności wykorzystania taboru.

O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.
W Beskidy dałoby radę. Ale nie wiem, czy to miałoby sens ekonomiczny - kierunek popularny, ale nie aż tak.


- masovian - 25.11.2015

przem710 napisał(a):Może jednak KM wyznaczą pewien trend na przyszłość, być może nawet KD lub inne spółki mogę wejść w taki model.

Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

mikrobart napisał(a):O wiele trudniej byłoby planować pociągi gdzieś "daleko" pod banderą chociażby Kolei Dolnośląskich - czy to kierunek nadmorski czy Bieszczady/Tatry to strata składu na całą dobę.

IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.


- przem710 - 25.11.2015

masovian napisał(a):Już dawno wyznaczyły. Przecież "Słoneczny" to był pierwszy IR de facto.

Tyle że zawsze pociąg ten miał charakter sezonowy

masovian napisał(a):IRy chodziły głównie z i do W-wy. I tutaj jest największe pole rozwoju. Tak więc jeśli spółeczki regionalne zrobią gdzieś IR to najpewniej do W-wy. A tutaj strata skladu nie będzie na całą dobę. No chyba, że jeden skład przeznaczy sie na wahadełko jeżdżące tylko na tej trasie.

I tu racja, ale jak ktoś pomyśli można wykorzystać inne kierunki zaczynając od połączeń sezonowych. Np Łódź - Gdynia, Poznań - Gdynia, Poznań - Kołobrzeg.

masovian napisał(a):A tak w ogóle to ŁKA planuje pociągi do W-wy. A czy będą inneto kwestia decyzji w województwach.

To mnie wcale nie dziwi, ruch tam spory.


- Włos - 26.11.2015

Potwierdzenie- od 19 grudnia KM uruchamiają weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa (odp. Słoneczny i Dragon) :

http://www.rynek-kolejowy.pl/60356/kole ... _40_zl.htm


- masovian - 26.11.2015

Do Krakowa przebili PIC i PB - 40 zł. Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)


- kazio - 26.11.2015

Włos napisał(a):weekendowe połączenia do Gdyni i Krakowa
Dla KM są weekendy lepsze i gorsze. Te pociągi nie kursują 13,25,26 grudnia 2015 i 2,6 stycznia 2016


- Włos - 27.11.2015

masovian napisał(a):Tylko "Słoneczny" jak na grudzień to słaba nazwa. :-)

To może niech zmienią na śnieżny Tongue , chociaż u nas z tymi zimami to też różnie bywa...

[ Dodano: 2015-11-27, 09:41 ]
http://www.rynek-kolejowy.pl/60360/drag ... wiosny.htm


- masovian - 27.11.2015

To że przedsięwzięcie będzie dochodowe na linii do Krakowa ta ja jestem raczej spokojny. Smieszą mnie pomysły wydłużania linii do Gdyni. Lotnisko, Radom... A może Kasprowy Wierch jeszcze?


- Włos - 02.12.2015

Koleje Mazowieckie zainwestują w Radomiu

http://www.rynek-kolejowy.pl/60422/to_j ... adomiu.htm

Czy opłaca się budowa hali utrzymania dla obsługi tylko 10 nowych EZT ? Czy należy rozumieć, że budują między innymi dla tych 10 nowych EZT ?


- masovian - 02.12.2015

Jest jeszcze trzecia możliwość. Starszy sprzęt można tam wstawić...
Tak ogólnie to Radom jest drugim co do wielkości miastem woj. mazowieckiego. Jakiś to sens więc ma.