Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
PKP SA do 2022 roku - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: PKP SA do 2022 roku (/thread-4787.html)



PKP SA do 2022 roku - skalt - 08.02.2015

Czytam wywiad z Jakubem Karnowskim, prezesem zarządu PKP SA,

http://www.wnp.pl/artykuly/prezes-pkp-k ... 43171.html

czytam aż tu nagle takie stwierdzenie które mnie poruszyło:
Cytat:- Zmniejszona prędkość pociągów wynika z ogromnych inwestycji w infrastrukturę kolejową, które, niestety, często wiążą się z objazdami i czasowymi zamknięciami niektórych odcinków. Wieloletni okres zaniedbywania inwestycji infrastrukturalnych sprawił, że teraz musimy zintensyfikować prace modernizacyjne - niezbędne przecież, by kolej mogła na rynku przetrwać.
......Powody do narzekań mają przewoźnicy towarowi. Średnia prędkość jazdy pociągów zmalała, także z powodu robót torowych, i nie przekracza 23 km/h. To pogarsza ich konkurencyjność wobec transportu kolejowego.
Powinno być chyba-... " wobec transportu drogowego"?
Podstawowym powodem, tak żenująco średniej prędkości pociągów towarowych jest właśnie brak remontów torów. Na Śląsku tory są w katastrofalnym stanie, prędkość 10 km/h powoli staje się normą. Jeżeli już zacznie się remont to na odcinku kilku kilometrów, po czym następuje przerwa.

Cytat:W unijnej perspektywie finansowej 2014-20 zamierzamy kontynuować rozwój infrastruktury, ale - dbając nadal o ruch pasażerski - planujemy w większym niż dotychczas stopniu modernizować linie dla transportu towarowego. Skupimy się w szczególności na połączeniach przebiegających od granicy do granicy przez największe miasta Polski; udrożnimy także wyjazdy do i z portów morskich.

Na kolej patrzy się tylko pod kątem przewozów pasażerskich, natomiast przewóz towarów to sprawa drugorzędna. Większa ilość pociągów towarowych to więcej pieniędzy dla PLK, a tym samym więcej środków można przeznaczyć na remonty torów. Ale przecież lepiej jak węgiel i inne towary przetransportuje się po drogach, aby kierowcy zbyt szybko nie jeździli. Może ma to jakiś sens. I znów za parę lat ogłosi się kolejny PDO (program dobrowolnych odejść)