Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
[GOP] Tramwaje Śląskie - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: KOLEJ HOBBYSTYCZNIE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-96.html)
+--- Dział: KOMUNIKACJA MIEJSKA I AUTOBUSOWA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-23.html)
+--- Wątek: [GOP] Tramwaje Śląskie (/thread-443.html)

Strony: 1 2 3 4 5 6 7 8 9


[GOP] Tramwaje Śląskie - rustsaltz - 01.10.2010

http://www.wnp.pl/wiadomosci/121159.html

Zaczynam powoli mieć wrażenie, że polityki zwijania ciąg dalszy po wyborach :/


- przem710 - 01.10.2010

To chyba największa sieć tramwajowa w Polsce, a mimo wszystko chyba jedna z najbardziej zaniedbanych, nie rozumiem co jest nie tak najwyraźniej góra nie dba o to aby było lepiej.


- Cinek - 12.11.2010

Tak jedna z największych sieci i chyba najbardziej zaniedbana i niedoinwestowana Undecided . Jeśli nic się nie zmieni w finansowaniu TŚ to niedługo zostaną one historią. Zostanie co najwyżej parę linii. To jest bardzo szeroki i bardzo niewigodny dla niektórych temat. :roll:
Jeśli macie ochotę wgłębić się bardziej w temat TŚ to zapraszam na stronę wpk.katowice.pl, tam wszystko macie opisane i to naprawdę obiektywnie przez chłopaków znających się na tym temacie. Zapraszam.


- Adams - 31.03.2011

Coś się jednak zaczyna ruszać w w temacie naprawy infrastuktury tramwajowej na Śląsku i Zagłębiu. Plan jest dosyć optymistyczny, oby został zrealizowany.
Oto szczegóły: http://infotram.pl/text.php?from=search ... 9#maintext


- Mika - 31.03.2011

Każdy plan jest optymistyczny ;-) Nie czytajcie portalu podanego w wyżej wymienionym poście. Jeśli już to wpk.katowice.pl


- Adams - 01.04.2011

@Mika mógłbyś podać jakieś konkretne powody dlaczego mamy nie czytać portalu infotram.pl?
Portal wpk.katowice.pl zajmuje się jedynie bieżącymi sprawami dotyczącymi komunikacji na Śląsku i w Zagłębiu, a nie inwestycjami które będą miały miejsce w przyszłości.


- Mika - 02.04.2011

Według mojej opinii niektóre informacje tam umieszczane są przedwcześnie umieszczane i z planów raczej nic nie wynika. Prowadzi to do zamętu i niepotrzebnych nadziei.

===================================================
EDYCJA 16.08.2011
Zmian ciąg dalszy.
Od dziś wchodzi w życie rewolucyjny dla Zagłębia rozkład jazdy. Przewiduje on ograniczenie o połowę liczby kursów na linii 26. Z solówek co 10 minut przerzucono się na składy co 20 minut. Oczywiście w ferie i wakacje jeden z sześciu pociągów będzie obsługiwany solówką.
Ponadto na linii 27 zmniejszono pojemność taboru ze składu na solówkę na dwóch z sześciu pociągów obsługujących tę linię i to w każdy dzień roboczy. Teraz mimo że składy są zatłoczone w godzinach szczytu pojedzie solówka.
Z lepszych informacji to to że linia 27 w soboty 'targowe' do południa pojedzie do Będzina, linia 28 wróci na swoją starą trasę Zajezdnia-Gołonóg. No i także wzrośnie częstotliwość w niedziele i święta na zagłębiowskich liniach od południa tramwaje będą kursować co 20 minut nie jak do tej pory co 30 minut.
Jeśli idzie o 26 to chciałbym prosić o podpisanie się pod petycją. http://www.petycje.pl/petycjePodglad.php?petycjeid=7692


- Adams - 01.05.2012

Znalazłem w sieci dwa, moim zdaniem bardzo wartościowe historyczne filmy przedstawiające komunikacje miejską na Śląsku w latach 1990 i 1992. Myślę że mieszkańców tego regionu one zainteresują (zwłaszcza @MK_ŚLĄSK :-P )






- Adams - 10.06.2012

Przedsiębiorstwo komunikacyjne zajmujące się wykonywaniem przewozów tramwajowych na terenie Górnośląskiego Okręgu Przemysłowego ogłosiło przetarg na zakup 30 nowych, niskopodłogowych wagonów tramwajowych.

Więcej: Kurier Kolejowy


- Mika - 22.06.2012

Przetarg na modernizację 45 sztuk wagonów typu 105Na wygrało konsorcjum firm z Poznania i Łodzi. Niewiele do zwycięstwa brakowało firmie PROTRAM z Wrocławia.
http://www.tram-silesia.pl/www/wp-conte ... izacja.pdf


- Maciej - 22.06.2012

Ooo, to słit Moderusiki będą hasać po GOP-ie :-D Będą chętni na Bety, czy Alfy?


- Mika - 22.06.2012

Chętni są na standardowe wagony wysokopodłogowe. Wcale nie muszą to być Moderusy.


- Maciej - 24.06.2012

Mika napisał(a):Wcale nie muszą to być Moderusy.
A czemu nie? Skoro Modertrans wygrał przetarg to trudno mówić, że nie będzie to Moderus. Bo MPK Łódź tramwajów chyba nie produkuje. A Modetrans ma już praktycznie gotowy projekt, tylko wprowadzić ewentualne zmiany i jest.


- Mika - 24.06.2012

Ale "żelazka" są z Łodzi. I TŚ bardziej podoba się design "żelazek" niż Moderusów w wersji śląskiej. Nie ma co gdybać. 1,5 miesiąca od wysłania pierwszej partii wagonów wszystko powinno być jasne.


- sphinx - 02.07.2012

Chęć udziału w przetargu na zakup 30 nowych tramwajów potwierdziło (złożyło wnioski o dopuszczenie do udziału w postępowaniu) 6 firm: CAF, Newag, Pesa, Skoda, Solaris, Stadler.

Więcej: Rynek Kolejowy