Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Nowe tory w aglomeracjach? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Nowe tory w aglomeracjach? (/thread-4384.html)



Nowe tory w aglomeracjach? - rustsaltz - 16.07.2014

http://www.rynek-kolejowy.pl/53176/nowe ... _zaraz.htm

Ameryki redakcja RK nie odkryła, przepustowość sieci jest coraz gorsza. Ciekaw jestem tylko, czy w aglomeracjach w ogóle da się dobudować kolejne pary torów. W Katowicach byłoby to dość trudne, zwłaszcza, że przy modernizacji dworca bezpowrotnie uniemożliwiono realizację projektu KRR. Niestety tylko w Warszawie i Trójmieście pomyślano o tym, żeby od początku wyseparować ruch podmiejski i dalekobieżny. Trzeba by złośliwie dodać, że na resztę miast brakło PRLu Wink


Re: Nowe tory w aglomeracjach? - Mariusz W. - 16.07.2014

rustsaltz napisał(a):W Katowicach byłoby to dość trudne, zwłaszcza, że przy modernizacji dworca bezpowrotnie uniemożliwiono realizację projektu KRR.
Jak zwykle…
A co się dokładnie zmieniło, że realizacja Kolei Ruchu Regionalnego jest niemożliwa po pseudoprzebudowie dworca?


- norbert - 16.07.2014

Na odcinku Łódź-Koluszki dość niedużym kosztem można by mieć 4 tory. Brakuje ok. 4 km.


Re: Nowe tory w aglomeracjach? - rustsaltz - 16.07.2014

Mariusz W. napisał(a):A co się dokładnie zmieniło, że realizacja Kolei Ruchu Regionalnego jest niemożliwa po pseudoprzebudowie dworca?
Buda galerii podchodzi niemal pod tor 9 przy peronie pierwszym.


- przem710 - 17.07.2014

Gdańsk Południe - Pruszcz Gdański, planuje się budowę torów podmiejskich.
Pruszcz Gdański - Pszczółki planuje się budowę czwartego toru.

To idealne przykłady braku myślenia, albo myślenia krótkowzrocznego, można było już mieć to za sobą podczas modernizacji E65.


- Adams - 17.07.2014

przem710 napisał(a):To idealne przykłady braku myślenia, albo myślenia krótkowzrocznego, można było już mieć to za sobą podczas modernizacji E65.

Taki brak myślenia niestety panuje nie tylko na kolei. Najlepszym tego przykładem jest krakowski ZIKiT. W chwili obecnej rozbiera się kawałek nowego, trzyletniego torowiska tramwajowego w celu zrobienia rozjazdów i połączenia z budowaną nową linią tramwajową, mimo że podczas budowy istniejącej linii były już plany dalszej rozbudowy linii KST, więc śmiało już wówczas te rozjazdy można było zrobić.


- ET40 - 17.07.2014

No a remontowanie torów tramwajowych po kawałeczku w Bydgoszczy? Przez to ciągle są jakieś krótkotrwałe zamknięcia i zmiany tras, bo nie można zrobić raz, a porządnie. To chyba specjalność całej Polski.


- przem710 - 21.07.2014

O problemie coraz głośniej.

http://jednymzdaniem.pl/news/398/dodatk ... uje-polske


- rustsaltz - 05.11.2014

Tymczasem: http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... monty.html