Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Piętrusy DB na linii Drezno - Wrocław zamiast Desiro? - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: PRZEWOZY PASAŻERSKIE I TOWAROWE (https://www.forumkolejowe.pl/forum-94.html)
+--- Dział: KOLEJ REGIONALNA (https://www.forumkolejowe.pl/forum-30.html)
+--- Wątek: Piętrusy DB na linii Drezno - Wrocław zamiast Desiro? (/thread-4272.html)

Strony: 1 2


Piętrusy DB na linii Drezno - Wrocław zamiast Desiro? - yahya - 12.05.2014

Czy ktoś się orientuje, czy czerwone piętrusy DB Regio mają na stałe kursować na linii Drezno - Wrocław w ramach przetargu ogłoszonego przez PR, który wygrało DB, zamiast zestawów spalinowych BR642 Desiro? Piętrusy były na przełomie marca i kwietnia br. testowane na trasie Drezno - Goerlitz wraz z nową 4-silnikową spalinową lokomotywą DB Traxx DE ME serii BR 245 (DB 245 001), która zapewne nie wjeżdżała już do Polski kończąc bieg w Goerlitz. Natomiast zdjęcia tutaj:

http://abload.de/image.php?img=img_5052qss9k.jpg
http://www.drehscheibe-online.de/foren/ ... ?4,6911124

ukazują pociąg DB linii RE1 z oznaczeniem kursu do Wrocka, co sugeruje, że piętrusy mogły jechać dalej z Goerlitz do Polski. Czy ktoś widział te piętrusy po stronie polskiej?


- przem710 - 12.05.2014

BR245 nie ma dopuszczenia w Polsce, a jak wiemy to trochę trwa. Poza tym dopiero trwają pierwsze testy tej maszyny w Niemczech nie zapominajmy że to nowość. Być może w przyszłości.


- Adams - 12.05.2014

Nie ma co ukrywać że pojemniejszy tabor na RE Drezno - Wrocław byłby bardzo wskazany, gdyż na polskim odcinku te pociągi cieszą się dużą popularnością, a co za tym idzie frekwencją. Od grudnia jest to najszybsze i jedyne bezpośrednie połączenie Wrocławia ze Zgorzelcem.


- torczes - 12.05.2014

Ta maszyna ma dopuszczenie w niemczech ponieważ kursuje ze składami Metronom w Hamburgu.Ponadto z tego co się orientuje to taka lokomotywa jeździ też w Polsce w Lotosie.


- pitagoras23 - 13.05.2014

W Lotosie kursuje BR285, a to jest inny typ.
Dwa nie tak dawno wisiało widmo, że pociągi RE Wrocław - Drezno znikną na rzecz przesiadek w Gorlitz.


- Matz32 - 13.05.2014

torczes napisał(a):Ta maszyna ma dopuszczenie w niemczech ponieważ kursuje ze składami Metronom w Hamburgu.Ponadto z tego co się orientuje to taka lokomotywa jeździ też w Polsce w Lotosie.

Z Metronomem kursuje BR146 aw Lotosie jest BR285 z tej samej rodziny ale to nie to samo-.
Pozatym ta lokomotywa ejst testowana w Monachium tez juz sie pojawiała a ostatnio prowadz niektóre składy do Muhldorf bo ma zastąpić wysłużone BR218. Co do samego odcinka to rzeczywiście pojemniejszy tabor niz BR642 bylby wskazany na tej linii.


- yahya - 13.05.2014

Panowie, dzięki za Wasze wpisy. Acz nie chodziło mi o lokomotywę DB245, bo jest oczywiste, że nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu w Polsce, a o piętrusy DB z Drezna, które holowała (lub pchała). Czy ktoś widział w marcu/kwietniu br. te piętrusy DB po polskiej stronie w drodze do Wrocka? Wskazywałem w pierwszym poście na zdjęcie zrobione przez jakiegoś Niemca w Goerlitz, na którym wyświetlacz nad kabiną sterowniczą piętrusa wskazywał "RE1 Wroclaw Gl.". Czyżby ten piętrus podążał dalej do Wrocka?


- przem710 - 13.05.2014

torczes, Matz32 mylicie lokomotywy. Testowa lokomotywa to BR245 natomiast w Metronom jeżdżą BR246 (P160DE), mimo że wyglądają podobnie to zupełnie inna konstrukcja można powiedzieć że lotosowy BR285 jest zdecydowanie bliżej BR246 Metronomu. Może wyjaśnię na czym polega różnica. BR245 to lokomotywa nowej generacji gdzie jeden silnik o mocy 2200kW zastąpiono aż czterema mniejszymi jednostkami stąd też podtyp TRAXX P160DE Multi Engine. Daje to dużo większą elektryczność bo możemy wykorzystać tyle mocy ile jest nam potrzebne, co na pewno przekłada się na oszczędności.


- pitagoras23 - 13.05.2014

Metronom użytkuje takie lokomotywy




- przem710 - 13.05.2014

Nie tylko takie, Metronom posiada zarówno lokomotywy elektryczne (146) jak i spalinowe (246).

Cytat:Panowie, dzięki za Wasze wpisy. Acz nie chodziło mi o lokomotywę DB245, bo jest oczywiste, że nie ma jeszcze dopuszczenia do ruchu w Polsce, a o piętrusy DB z Drezna, które holowała (lub pchała). Czy ktoś widział w marcu/kwietniu br. te piętrusy DB po polskiej stronie w drodze do Wrocka? Wskazywałem w pierwszym poście na zdjęcie zrobione przez jakiegoś Niemca w Goerlitz, na którym wyświetlacz nad kabiną sterowniczą piętrusa wskazywał "RE1 Wroclaw Gl.". Czyżby ten piętrus podążał dalej do Wrocka?

Jak sam zauważyłeś BR245 nie wjedzie do Polski zatem aby Bombardiery mogły pojawiać się we Wrocławiu potrzeba jest lokomotywa kompatybilna z systemem sterowania. PRy nie mają takiej lokomotywy, chyba że podstawią zwykłą EU07.


- yahya - 13.05.2014

Dziękuję za odpowiedź. Wiem, że krucho w tej chwili z lokomotywą do push-pulli w PR, lecz nadal nie daje mi spokoju napis na wyświetlaczu wag. sterowniczego tego piętrusa DB: "RE1 Wroclaw Gl.". Widzę, że nikt nie widział tych piętrusów po polskiej stronie między marcem a kwietniem br., więc przypuszczam, że mogły to być jedynie przymiarki DB, zaś w czasie prób pasażerowie musieli przesiadać się w Goerlitz w pociąg do Wrocławia.


- Gordon - 17.02.2015

KM jeździło ze zwykłą EU07 piętrusami i działało. Czemu nie, jechałem tam kiedyś Desiro i był mega tłok.


- mikrobart - 17.02.2015

Gordon napisał(a):KM jeździło ze zwykłą EU07 piętrusami i działało.
Głównie dlatego, że nie miały Traxxów do obsługi push&pull.


- pitagoras23 - 17.02.2015

A to połączenie przecież już miało wylecieć i miały być przesiadki. Skąd tu nagle taka zmiana?


- Konrad Nowacki - 20.02.2015

No i wyleciało:

"Z powodu ograniczenia środków finansowych na realizację połączeń na Dolnym Śląsku od 1 marca 2015 r. Przewozy Regionalne nie będą uruchamiać pociągów w relacji Wrocław – Drezno."

Źródło: http://przewozyregionalne.pl/node/17930