Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Modernizacje linii - pytanie - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: INFRASTRUKTURA KOLEJOWA, MODERNIZACJE, REMONTY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-89.html)
+---- Wątek: Modernizacje linii - pytanie (/thread-3536.html)



Modernizacje linii - pytanie - OfiaryTrakcjiPL - 21.06.2013

Czy gdziekolwiek w kraju przy modernizacji linii kolejowych używa się nowych konstrukcji słupów trakcyjnych (tzw. wirobetonowych) ?

Tutaj jakiś eksperymentalny odcinek chyba :

http://www.strunobet.pl/site/?page_id=1398


- przewoz - 24.06.2013

Wiem o ich istnieniu, ale nie przypominam sobie żadnej linii na której można by to cudo zobaczyć. Dominują konstrukcje w pełni stalowe podczas modernizacji.


- pitagoras23 - 24.06.2013

Słupy strunobetonowe są najczęściej wykorzystywane przy budowie i modernizacji napowietrznych linii elektroenergetycznych. Tutaj widzimy połączenie linii EE z trakcją elektryczną, zatem montaż części do trakcji jest jakby to rzecz, chyba dodatkiem, do biegnącej po lewej linii średniego napięcia.


- booua - 24.06.2013

Poprawcie mnie jeśli się mylę, ale czy taki słup nie utrzyma się dłużej w lepszej kondycji niż słup stalowy? Stare słupy były wytwarzane ze zbrojonego betonu niezbyt wysokich lotów. Po ok. 30 latach zdarzają się ukruszenia. Ten wydaje się znacznie solidniejszy, a co najważniejsze - nie koroduje. Warto tutaj zaznaczyć, że dopuszczono je dopiero w roku 2011, stąd być może wielu projektantów jeszcze nie ma o nich pojęcia.


- Mark - 25.06.2013

Taki odcinek widziałem jeszcze w okolicach Opola, choć mogę się mylić, ale jeżdżąc ostatnio częściej po tej linii zauważyłem właśnie tam takie ciekawe konstrukcje.


- OfiaryTrakcjiPL - 05.07.2013

Czyli od dopuszczenia do eksploatacji mija dwa lata ...
Z naszej perspektywy ważne jest bezpieczeństwo takich słupów (trudno się na nie wspiąć)

PKP chwali się nimi w odpowiedzi na wystąpienie Rzecznika Praw Dziecka w sprawie ofiar porażeń elektrycznych. Zastanawiałem się na ile wdrażają w życie to o czym piszą.
Przy okazji takie słupy są chyba także tańsze...

Kto ma ochotę może poczytać - Wystąpienie, Odpowiedz PKP i nasza z tą odpowiedzią polemika:
http://www.ofiarytrakcji.pl/pisma/WystapienieRzecznikaPrawDziecka/


- rustsaltz - 06.07.2013

Przede wszystkim nie wolno wchodzić na teren kolejowy, więc na podstawie jakiego paragrafu ktoś zbliża się do słupa? A w peronach stoją(stały) tablice "Baczność, sieć trakcyjna pod napięciem". Widziałem też oznakowanie słupów, ale czy wszystkich w danym peronie-nie pomnę.


- kazio - 06.07.2013

rustsaltz napisał(a):Przede wszystkim nie wolno wchodzić na teren kolejowy, więc na podstawie jakiego paragrafu ktoś zbliża się do słupa? A w peronach stoją(stały) tablice "Baczność, sieć trakcyjna pod napięciem"
Może nie zauważyłeś, ale idiotów nie brakuje, a oni mają przepisy (i zdrowy rozsądek] w dużym poważaniu. No więc im trudniej wejść na słup tym lepiej.
Aha, i jeszcze są tacy co kradną sieć trakcyjną.... Też wbrew paragrafom..


- rustsaltz - 07.07.2013

I właśnie patologicznym jest, że osoba, która wchodzi gdzieś nielegalnie śmie się czepiać, że coś jej się stało.

Kiedyś idiotę zabił mamut albo jakieś inne bydlę. Dziś rolę mamuta musi spełniać coś innego, żeby wykluczać ich z reprodukcji.Tongue