Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+---- Dział: STEROWANIE RUCHEM KOLEJOWYM (https://www.forumkolejowe.pl/forum-67.html)
+---- Wątek: Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 (/thread-3443.html)

Strony: 1 2


Sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E-1 - dring - 15.05.2013

Może nietypowa sytuacja ale kolega mi o tym mówił a że jestem niedouczony zwracam się z pomocą aby się upewnić czy to prawda.
1.Na semaforze półsamoczynnym podane jest górne światło zielone a dolne świeci "Sz" czy to jest sygnał wątpliwy czy akceptowany jako Sz ?
2. Hamowanie kontrolne pociągu z prędkości rozkładowej wykonuje się:
a) przy zbliżaniu się do stacji węzłowej,
b) przy zbliżaniu się do miejsca planowego zatrzymania,
c) przed wjazdem na odcinek o pochyleniu toru co najmniej 5‰, na którym znajdują
się sygnalizatory.
Hamowanie kontrolne wykonuje się w wyżej wymienionych okolicznościach tylko wtedy,
gdy hamulce nie były używane przez okres, co najmniej jednej godziny w pociągach
pasażerskich. Hamowanie należy wykonać w odległości odpowiednio przed stacją
węzłową, miejscem planowego zatrzymania lub pochyleniem toru, co najmniej
3,5 km dla pociągów pasażerskich, wykonując hamowanie służbowe, tak, aby maszynista
wyraźnie odczuł hamowanie pociągu.
Chodzi mi właśnie gdy nie było hamowane przez godzinę hamulcem pneumatycznym
tylko EP robi się kontrolne czy nie ?
3.Różnice pomiędzy tarczą ostrzegawczą a powtarzaczem poza tym ze powtarzacza nie stosuje się na szlakach z sbl ?
4. W E1 taka zapiska sygnał RP1
sygnał ten maszynista daje:
przejdę odrazu do 6) Przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z ludźmi.
Nie rozumiem z ludźmi?
5. Jedziemy na tor lewy. W peronach jest semafor drogowskazowy i wyświetli się wskaźnik W24 i sygnał na semaforze i wyjedziemy ale dalej jest kolejny ostatni semafor wychodzi na to ze wyjazdowy i ukazuje się na nim sygnał na semaforze bez W24 możemy jechać czy musimy dostać rozkaz ? dodam że przy wyjeździe na szlak jest blokada PP. Otrzymałem dwie sprzeczne odpowiedzi więc chciałbym rozwiać watpliwości.
Z góry dzieki za pomocSmile


Re: sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E1, - rustsaltz - 15.05.2013

dring napisał(a):1.Na semaforze półsamoczynnym podane jest górne światło zielone a dolne świeci "Sz" czy to jest sygnał wątpliwy czy akceptowany jako Sz ?
Wątpliwy

Cytat:3.Różnice pomiędzy tarczą ostrzegawczą a powtarzaczem poza tym ze powtarzacza nie stosuje się na szlakach z sbl ?
Powtarzacze stosuje się na stacjach i przed semaforami wjazdowymi tam, gdzie nie ma wymaganej widoczności, tarcze ostrzegawcze stosuje się zawsze przed semaforem wjazdowym.
Cytat:6) Przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z ludźmi.
Nie rozumiem z ludźmi?
Pociąg na hamulcach ręcznych (?), pociąg z obsadą konduktorską itd.
Cytat:W peronach jest semafor drogowskazowy i wyświetli się wskaźnik W24
Nie ma takiej opcji.


- dring - 15.05.2013

Do pkt.5
To jest stacja wwa rembertów i można z niej jechać w dwóch różnych kierunkach na siedlce lub do zielonki.
To jeżeli wskaźnik W24 nie ma możliwości wyświetlenia się na drogowskazie do zielonki a jeżeli ten sam drogowskazowy jest jednocześnie wyjazdowym w kierunku siedlec to W24 sie wyświetli bo już teraz chodzi mi o jego funkcje jaką on pełni, czy to jest możliwe?


- Domio - 16.05.2013

Drogowskazowy pokazuje nam przebieg danej drogi od szlaku do następnego posterunku?


Re: sygnał zastępczy i kilka pytań m.in z E1, - Mariusz W. - 16.05.2013

dring napisał(a):4. W E1 taka zapiska sygnał RP1
sygnał ten maszynista daje:
przejdę odrazu do 6) Przed każdym ruszeniem z miejsca pociągu towarowego z ludźmi.
Nie rozumiem z ludźmi?
Np. składy wojskowe.


- MichałŁ - 16.05.2013

ad1.
Sygnał Sz to białe migające światło na semaforze plus co tam jeszcze na nim jest obojętnie czy to czerwone czy jakaś "choinka" czy ciemny.
Więc w twoim przypadku jak najbardziej traktujemy to jak Sz.

ad2
Według instrukcji którą cytujesz to jeżeli przez godzinę hamowałeś tylko EP to musisz zrobić hamowanie hamulcem samoczynnym gdyż to on pełni rolę hamulca bezpieczeństwa.
Ale zobacz obecne instrukcje przewoźników gdyż obecnie każdy ma trochę inaczej.

ad3
Różnica miedzy tarczą a powtarzaczem.
Wyświetlają różne sygnały. Tarcza jest umieszczona zawsze w odległości hamowania, zaś powtarzacz umieszcza się przed semaforem jeżeli semafora nie widać z odległości 300m
Jeżeli jest np. łuk to wtedy ustawia się kilka powtarzaczy aby zapewnić ciągłość widoczności sygnału.

ad4
Pociąg towarowy z ludźmi. Tak jak rustsaltz napisał obsada konduktorska (jeżeli to gdzieś jeszcze jest), drużyna manewrowa jacyś inni pracownicy.

ad5
Semafor drogowskazowy osłania przebiegi miedzy jedną częścią stacji a drugą np. przejazd z jednej grupy na drugą. Na stacji nie ma czego takiego jak tor lewy czy prawy wiec nie ma też semaforów drogowskazowych ze wskaźnikami W24.
W twoim przypadku jeżeli semafor jest jednocześnie wyjazdowy i drogowskazowy to na pewno nie poda się na nim W24 przy przebiegu na drugą część stacji obojętnie czy wyjazd jest na tor lewy czy prawy.


- rustsaltz - 16.05.2013

MichałŁ napisał(a):ad1.
Sygnał Sz to białe migające światło na semaforze plus co tam jeszcze na nim jest obojętnie czy to czerwone czy jakaś "choinka" czy ciemny.
Więc w twoim przypadku jak najbardziej traktujemy to jak Sz.
Jeżeli wyświetla się jednocześnie sygnał zezwalający i zastępczy to jest to sygnał wątpliwy. E1 wyraźnie wymienia przypadki, w których wolno pomijać semafor z białym migającym światłem.


- Mariusz W. - 16.05.2013

rustsaltz napisał(a):E1 wyraźnie wymienia przypadki, w których wolno pomijać semafor z białym migającym światłem.
Wymienia m.in. sygnał wątpliwy jako ten, który można pominąć przy zastępczym. Teoretycznie więc białe migające przy zapalonym zielonym mógłoby oznaczać jednocześnie sygnał wątpliwy jak i zastępczy.


- rustsaltz - 16.05.2013

Sygnał zastępczy Sz "Można przejechać obok semafora wskazującego sygnał Sr1 lub S1 "Stój" albo sygnał wątpliwy, albo też semafora nieoświetlonego lub przejechać obok sygnalizatora sygnału zastępczego, mającego wyłącznie latarnie se światłem białym-bez rozkazu pisemnego". O świetle zielonym (a także żadnym innym sygnale poza "stój") mowy nie ma więc ja bym nie jechał.


- Lutek - 16.05.2013

Mariusz W. napisał(a):
rustsaltz napisał(a):E1 wyraźnie wymienia przypadki, w których wolno pomijać semafor z białym migającym światłem.
Wymienia m.in. sygnał wątpliwy jako ten, który można pominąć przy zastępczym. Teoretycznie więc białe migające przy zapalonym zielonym mógłoby oznaczać jednocześnie sygnał wątpliwy jak i zastępczy.

Błąd, Sz wg Ie-1 to tak jak pisał wyżej rustsaltz. "Innego" Sz przejeżdżać nie można.


- Mika - 16.05.2013

Weźcie pod uwagę, że 'Sz' nie jest z niczym uzależniony. Więc można go wyświetlić ot.


- rustsaltz - 17.05.2013

Niemniej przerżnięcie semafora z zielonym i Sz to tak, jak przerżnięcie wątpliwego.


- Mika - 17.05.2013

Ej no. Jak? Sz nie jest uzależniony, a to, że zielony czy inny świeci to pies to rypał. Sz nie jest uzależniony więc możesz go zawsze wyświetlić.

/aż sprawdzę instrukcje kurde :-P /


- Mariusz W. - 17.05.2013

Zapytałem zaufanego maszynisty.

Zielone + białe migające w całości stanowią sygnał wątpliwy, nie można tego interpretować jako sygnału zastępczego podanego do wątpliwego. Ale wystarczy, by do zielonego świeciło się jeszcze czerwone i wtedy będzie to prawidłowy sygnał zastępczy.


- SirBertEN57 - 17.05.2013

Jeżeli sygnał podaje światło czerwone i jeszcze w tym zielone, to ten pociąg się będzie zatrzymywał czy od razu przejedzie na sygnale zastępczym?