Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Budowa bocznicy Trans-Żwiru w Wieluniu - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Budowa bocznicy Trans-Żwiru w Wieluniu (/thread-2952.html)



Budowa bocznicy Trans-Żwiru w Wieluniu - puma2091 - 26.11.2012

Witam. Po 11 miesiącach od rozpoczęcia praz związanych z odbudową bocznicy dawnej cukrowni "Wieluń" a obecnego przedsiębiorstwa pod nazwą Trans-Żwir prace powoli dobiegają końca. Jako że Stację mam "za płotem" postanowiłem zdać krótką relację cóż tu się działo oraz podzielić się moimi zdjęciami.

W styczniu roku 2012 rozpoczęto prace. Oczyszczono nasyp z pozostałości po starej bocznicy zdzierając ok 30cm warstwę, oraz zwieziono na stację staroużyteczne podkłady betonowe różnego typu.
26 i 27 stycznia pierwszy raz wybrałem się z aparatem ułożono wtedy już ok 700m toru.
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/260112 -zdjęcia z samej trasy na samym dole
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 7/27012012
30 stycznia udało mi się udokumentować jak transportowane są podkłady ze stacji do granicy PLK/zakład czyli w miejsce prac (niestety dwa zdjęcia szlag trafił przez kompresję...) Tego dnia udało mi się również dowiedzieć że trans żwir będzie miał 3 (a nie jak wstępnie zakładano 2) żeberka.
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/300112
i filmik
http://www.youtube.com/watch?v=KaU993HlFWY

2 lutego 2012 prace zakończono ok. 1500m od przejazdu na ulicy Fabrycznej
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/020212

W ciągu ponad miesiąca zakończono odbudowę od granicy prawie aż po sam zakład oraz zaczęto montować 2 rozjazdy na terenie przedsiębiorstwa. Od tego dnia nie odwiedzałem z aparatem terenów cukrowni.
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/160312

W okresie marzec-sierpień niewiele się działo. Okolice 7 kwietnia 2012 przedstawiające gotowe rozjazdy na terenie zakładu-to jedyne znaczące zdjęcie które mi się udało zrobić telefonem w tym czasie.

W tym okresie czekano.. na co? Na remont toru nr5 (wymiana ok 900 podkładów). Miał on się docelowo rozpocząć na początku czerwca. Suma sumarum rozpoczął się w lipcu i trwał ponad miesiąc.
1 sierpnia 2012 drogowcy uzupełnili brakujące mocowania na odcinku Wk1-granica (to taki bonus)
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/010812

20 (?) sierpnia 2012 dotarła podbijarka mająca za zadanie zakończyć prace na torze nr 5 oraz trasy aż do granicy ( rola PLK-i)
zdjęcia 21 i 24 sierpnia 2012
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/210812
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/240812

Znów przerwa.. dopiero 10 października przyjechał skład z tłuczniem pod tor na bocznicy (od granicy w kierunku Fabrycznej) Sypano tłuczeń długo bo ponad tydzień.
zdjęcia 11 i 13 października 2012
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/111012
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/131012 -tutaj jeszcze zmiany jakie nastąpiły od marca w okolicach przedsiębiorstwa.

Kolejny miesiąc "nicnierobienia". W dniu 23 listopada 2012 przyjechała a raczej została przyciągnięta kolejna podbijarka tym razem wyrównać tor od granicy czyli tą podsypkę którą wysypano w październiku.
http://picasaweb.google.com/10189236359 ... 627/241112
26 listopada około godziny 16 słowacka firma TSS Grade skończyła swoje zadanie i Stonka zabrała ów podbijarkę w kierunku Śląska
http://www.youtube.com/watch?v=GtXXjwaBj1M

Obecnie pozostał tylko odbiór techniczny bocznicy i można czekać tym razem na jakiekolwiek transporty.

Chciałby z tego miejsca podziękować Patrykowi (znanego w sieci jako patryket22) za wszelkie cynki związane z bocznicą. Mam nadzieję że relacja jest w miarę przejrzysta i chronologiczna. To by było na tyle.

Pozdrawiam Przemek :-D