Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Przegląd i naprawy lokomotyw - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: TABOR KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-8.html)
+--- Wątek: Przegląd i naprawy lokomotyw (/thread-163.html)



Przegląd i naprawy lokomotyw - przem710 - 25.06.2010

Tak ja w temacie czy wiecie co ile kilometrów dokonuje się poszczególne naprawy lokomotyw. Chodzi mi o naprawy główna, rewizyjna, średnia oraz przeglądy mały i duży. Wiem że dane te mogą być różne dla różnych serii, wiem też naprawy rewizyjne dokonuje się co około 500000 km.


- Dominik Piotrowicz - 25.06.2010

Naprawy rewizyjne:
EU06/07 500 tys km
EP09 330 tys km
ET22 500 tys km
Przeglądy kontrolne:
EU07 2 tys km lub 14 dni
ET41 2,5 tys lub 14 dni
EP09 co 24 godziny + 8


- mikrobart - 25.06.2010

Ciekawi mnie, dlaczego seria EP09 musi być serwisowana i poddawana przeglądom tak często.
Posiadacie informacje na temat Taurusa?


- przem710 - 25.06.2010

Ja mam dla EU43 być może wygląda to podobnie. Mamy sześć rodzajów przeglądów IN, I1, I2, I3, I4, I5 i dwie naprawy okresowe R1, R2
IN - 15 tys.
I1 - 30 tys.
I2 - 75 tys.
I3 - 150 tys.
I4 - 300 tys.
I5- 600 tys.
R1 - 1200 tys.
R2 - 2400 tys.


- Dominik Piotrowicz - 25.06.2010

mikrobart napisał(a):Ciekawi mnie, dlaczego seria EP09 musi być serwisowana i poddawana przeglądom tak często.
EP09 nie są takie niezawodne jak się może wydawać. Dziewiątki maja jedną wydajną sprężarkę ale to nie wystarcza i latem bardzo często się przegrzewają. W takim przypadku mechanik nie ma wyjścia i musi ją wyłączyć co powoduje zatrzymanie składu (nie ma powietrza w zbiorniku, maleje w przewodzie głównym i potrzebny jest postój). Zimą jest nie lepiej, bo przez wentylatory silników dostaje się śnieg który uszkadza silniki.


- mikrobart - 25.06.2010

dominik07317 napisał(a):Dziewiątki maja jedną wydajną sprężarkę ale to nie wystarcza i latem bardzo często się przegrzewają.
A nie myślano, w ramach modernizacji, o instalacji dodatkowej sprężarki lub przebudowie istniejącej? Codzienne przeglądy wymagają i miejsca, i czasu, w tym straconym na przegląd maszyna mogłaby pracować.


- Dominik Piotrowicz - 25.06.2010

Podczas napraw głównych były wymieniane sprężarki ale to nie rozwiązało problemu.
PS: Polecam do przeczytania: http://www.znle.pl/index.php/lokomotywa-serii-ep09


- danmaz - 10.07.2015

Ma ktoś dokładny opis co jest robione i w jakim modelu na którym przeglądzie i naprawie.
Mam przewozów regionalnych do EN57,71 tam jest wszystko. Może ktoś ma do innych modeli


RE: - KolKuj - 04.10.2022

(25.06.2010, 15:01)Dominik Piotrowicz napisał(a): Naprawy rewizyjne:
EU06/07 500 tys km
EP09 330 tys km
ET22 500 tys km
Przeglądy kontrolne:  
EU07 2 tys km lub 14 dni
ET41 2,5 tys lub 14 dni
EP09 co 24 godziny + 8

A wie ktoś co ile EU160?