Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei
Terminal przeładunkowy pod Tczewem - Wersja do druku

+- Forum Kolejowe - dla fanów i miłośników kolei (https://www.forumkolejowe.pl)
+-- Dział: TECHNICZNA STRONA KOLEI (https://www.forumkolejowe.pl/forum-95.html)
+--- Dział: INFRASTRUKTURA I RUCH KOLEJOWY (https://www.forumkolejowe.pl/forum-66.html)
+--- Wątek: Terminal przeładunkowy pod Tczewem (/thread-1487.html)



Terminal przeładunkowy pod Tczewem - przem710 - 28.10.2011

Do 2015 roku w pod tczewskim Zajączkowie ma powstać "suchy port". Jego budowa ma usprawnić ruch kontenerowy z portów morskich w głąb Polski. Pracę będzie tam mogło znaleźć około 200 osób. Inwestycję ma realizować firma PCC Intermodal, która niedawno oddała do użytku nowoczesny terminal przeładunkowy w Kutnie.

Firma ma już zabezpieczone ok. 60 ha pod realizację inwestycji na terenie gminy Tczew. Budowa "suchego portu" ma wpłynąć na usprawnienie ruchu na drogach Trójmiasta - dzięki inwestycji kontenery w porcie miałyby być przeładowywane do pociągów, które trafiałby do Zajączkowa. Dopiero tutaj towary wędrowałyby na ciężarówki, które rozwiozą je w głąb Polski.

Całość artykułu: <!-- w --><a class="postlink" href="http://www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosci&item=23265d963370d7e3&title=Pod-Tczewem-powstanie-port-Prawdopodobnie-tak-suchy">www.tcz.pl/index.php?p=1,47,0,wiadomosc ... -tak-suchy</a><!-- w -->

Mnie osobiście bardzo się podoba taki pomysł, oprócz tego PKP Cargo ma jakiś plan modernizacji i ewentualnej rozbudowy stacji rozrządowej w Zajączkowie. Dobrze że coś się dzieje.


- pitagoras23 - 28.10.2011

Szkoda, że kontenery będą przeładowywane na ciężarówki, jakby już nie można było przewieźć tych towarów koleją.
Sama inicjatywa budowy bardzo dobrze Wink


- JONIN_EZT - 28.10.2011

Jak 95% firm spedytorskich to właśnie samochodówka, to ja się wcale nie dziwię, że tak ma być. Fakt, że kolejowe połączenie byłoby bardziej ekonomiczne, ale na to już nikt nie patrzy.


- przem710 - 28.10.2011

Chociaż moim zdaniem pociągów kontenerowych w kierunku gdańska jest coraz więcej. Takimi przewozami zajmują się głównie PKP Cargo, oraz Lotos Kolej którego pociągi kontenerowe są coraz liczniejsze.


- pitagoras23 - 28.10.2011

Wystarczy, że PKP Cargo wybuduje w Polsce kilka baz przeładunkowych- nie tylko w wielkich miastach, ale także w ważnych regionach przemysłowych województw i już będzie można przewozić towary. Ameryki nie odkryję jak powiem, że z takiego portu powiedzmy do Gądek pod Poznaniem można przewieźć w jednym pociągu 30-40 kontenerów i później rozwieźć to po całym województwie. Wystarczy kilka takich baz i już słynne powiedzenie "tiry na tory" staje się wykonalne.
A myślę także, że firmy spedycyjne korzystałyby z tego, bo w krótszym czasie i na mniejszą odległość można przewieźć więcej towaru niż przez pół kraju jechać z jednym kontenerem. Ale u nas niestety nie ma jeszcze tak daleko myślących osób na odpowiednich stanowiskach.


- sebek - 28.10.2011

Bardzo dobry pomysł z tym terminalem i dobra lokalizacja. Odkorkowanie Gdańska i całego Trójmiasta, większość ciężarówek zostanie skierowana na nowy terminal, a obecnie wszystko wjeżdża do centrum Gdańska. Kolejny plus to praca dla wielu osób, a region pomorski to coraz gorzej na rynku zatrudnienia i budowa terminalu jest szansą dla rozwoju Tczewa i całego Pomorza.


- JONIN_EZT - 01.11.2011

Baz przeładunkowych w Polsce jest multum, chociażby same bocznice z terenem do wykorzystania na suwnice przeładowcze itp, tylko infrastruktury w większej części brakuje, bądź jest w tak tragicznym stanie, że trzeba budować od nowa całą nawierzchnię, bądź też włącznie z podtorzem.

Druga sprawa, PKP Cargo otworzyło terminale dla innych przewoźników co już jest dobrym kierunkiem w dobrą stronę.

Trzecia sprawa, same opłaty dostępu PLK i tak będą górować, co się skończy tym, że samochodami będą dalej przewozić. Tutaj trzeba poczekać z 3/4 lata jak diesel podskoczy tak w górę, że pomyślą w końcu o tańszej możliwości przewozu.

Czwarta sprawa z tym dokiem w Tczewie, gdyby jeszcze przeprowadziło się regulacje rzek, to przeładunki z barek rzecznych na kolej byłaby całkowicie najtańszym rozwiązaniem.

LOTOS Kolej przez przypadek nie jest wynajmowana przez Cargo na przewóz kontenerów? albo innego przewoźnika? Czy to tylko ich własna inicjatywa?


- przem710 - 01.11.2011

Z tego co wiem to własna inicjatywa.