Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[KM] Przetarg na 12 pięcioczłonowych EZT-ów
#1
Koleje Mazowieckie ogłosił od dość dawna oczekiwany przetarg na 12 nowych, pięcioczłonowych EZTów do obsługi linii w ramach aglomeracji warszawskiej. Zamówienie obejmuje również świadczenie usług utrzymania przez 48 miesięcy. O jego wykonanie mogą się ubiegać wykonawcy, którzy w ciągu ostatnich 3 lat dostarczyli minimum 3, minimum trójczłonowe EZTy z Vmax 160km/h oraz świadczyli dla takich pojazdów usługi utrzymania (P1-P3) przez co najmniej 6 miesięcy. Termin składania i otwarcia ofert to 12.08.2014, wybór najkorzystniejszej nastąpi wg następujących kryteriów:

- cena (55%)
- zużycie energii trakcyjnej na potrzeby przejechania 1 km (5%)
- gwarancja (10%)
- termin dostawy trzeciego EZT (10%)
- współczynnik niezawodności (10%)
- współczynnik gotowości technicznej (10%)

SIWZ oraz resztę dokumentów można pobrać pod poniższym linkiem:

http://mazowieckie.com.pl/przetargi-bie ... d,396.html
Odpowiedz

#2
Cena 55%?

No nieźle. Dobry kierunek.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#3
Nie widziałem dokładnego SIWZ-a, ale skoro to mają być 5-członowe EZT-y, to brawo dla KM za ten ruch. Jeśli chodzi o długość, to dwie jednostki spięte ze sobą powinny idealnie pasować do długości peronów. Z tego co pamiętam, to ani Impulsy, ani Elfy nie mogą jeździć w trakcji podwójnej, gdyż nie mieszczą się w peronach. Brawo również za odejście od kryterium ceny jako jedynego kryterium przy rozstrzyganiu przetargu.

Ciekawe, czy w przetargu wystartuje ktoś oprócz Pesy i Newagu? Stadler chyba powininen spełniać wymogi formalne, aby mógł złożyć swoją ofertę.
Odpowiedz

#4
Maksymalna długość jednego składu to 100m.

Sześcioczłonowe Impulsy/Elfy są za długie (takich Koleje Mazowieckie nie mają), ale dwa czteroczłony mieszczą się w peronach. Tak naprawdę na kolei przetargi ze 100% cena są już rzadkością, w tym przypadku warte zauważenia jest wysokie punktowanie wskaźników niezawodności i dostępności. Wg mnie tutaj się wszystko rozegra.

Stadler jak najbardziej może wystartować, pytanie czy w niecałe półtora roku (a praktycznie w około 1 roku) wyrobi się z produkcją 12 składów.
Odpowiedz

#5
No ciekawe czy Stadler wystawi 5 czlonowego Flirta 3 ktory ma jakies 90m dlugosci. Posiada Okolo 270 miejsc siedzacych w zaleznosci od ilosci toalet i ukladu siedzen.
Odpowiedz

#6
Mam wątpliwości, czy w ogóle ostatecznie ofertę złożą. Mało czasu na wszystko.
Odpowiedz

#7
Niespodzianka - wpłynęły dwie oferty ;-D

Newag 257 272 950 zł brutto
Pesa 267 143 700 zł brutto

Czyli jeśli korzystając z niskich kar Newag nacyganił w niezawodności/dostępności (nie znam oferty, ale znając życie Pesa na pewno to zrobiła) to może wygrać.
Odpowiedz

#8
Newag ma pewnie możliwość szybkiej podmiany członów z innych pojazdów i skonstruowanie na szybko nowych, dlatego ma większe szanse na zwycięstwo i pewnie dlatego oferują te składy za tak niską cenę. Koleje Mazowieckie będą miały wówczas komplet pojazdów prawie wszystkich producentów, jeszcze brakuje Skody i CAFa.
Odpowiedz

#9
Myślę, że to nie miało dużego znaczenia. Po zmianach termin dostawy 3 sztuk za który jest najwięcej punktów przesunięto bodaj na maj, a to oznacza że również Pesa nie powinna mieć problemów z jego dotrzymaniem. Zużycie energii również będzie podobne, co przy takiej a nie innej konstrukcji kryterium oznacza, że jego wpływ będzie pomijalny. Na 95% obie firmy dały maksymalną długość gwarancji. Czyli wszystko rozbije się o kryteria niezawodności i dostępności. Kary był dość łagodne więc zdziwiłbym się gdyby Pesa nie zaoferowała maksymalnych współczynników. Tymczasem prezes Konieczek powiedział, że:

Cytat:Cenę mamy lepszą. Co do pozostałych współczynników jesteśmy w górnej granicy, której wymagał zamawiający. Dlatego jestem optymistą
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=66390

Pytanie jak blisko są tej górnej granicy, bo te 2 punkty jednak łatwo stracić.
Odpowiedz

#10
O 1,23 punktu wygrywa Newag:

http://www.mazowieckie.com.pl/g2/orygin ... 68e7bb.pdf
Odpowiedz

#11
Z jednej strony cieszę się, że wygrał Newag, ponieważ mając porówanie SKM-kowych Impulsów i Elfów, wybieram te pierwsze. Z drugiej strony, o czym wspominałem kiedyś w innym temacie, duża liczba różnych serii od różnych producentów czyni droższym ich utrzymanie oraz uniemożliwia/utrudnia przekładanie elementów z jednego pojazdu do drugiego.
Odpowiedz

#12
Odwołanie Pesy odrzucone:
Cytat:Krajowa Izba Odwoławcza oddaliła odwołanie PESY w przetargu na dostawę 12 pięcioczłonowych ezt-ów dla Kolei Mazowieckich. Oznacza to, że przewoźnik będzie mógł podpisać umowę z wybranym wykonawcą, a więc nowosądeckim Newagiem.
http://inforail.pl/text.php?from=main&id=67550
Odpowiedz

#13
Też ciekaw jestem, jak to wyjdzie z tą nową, pięcioczłonową wersją - nieparzystą liczbą członów przypominać będzie 36WE, długością bardziej 35WE, a pewnie napęd tylko na skrajnych członach nie wystarczy...
Odpowiedz

#14
Newag pokazał raczej ostateczne wizualizacja Impulsów dla KM:

[Obrazek: 2a4s17k_th.jpg]
[Obrazek: 2upzhjk_th.jpg]
[Obrazek: e9u2ao_th.jpg]
http://www.newag.pl/tak-beda-wygladaly- ... owieckich/

Wg mnie to najlepsze dotychczasowe malowanie, wygląda świetnie.
Odpowiedz

#15
Czy ja dobrze widzę "wars" w wersji bezobsługowej :-)?
To tylko na wizualizacji tak zrobili czy faktycznie będą miały te automaty?
W innych wersjach impulsa coś takiego występuje?

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  [SKM Trójmiasto] Przetarg na 2 EZT-y sphinx 27 11 311 22.06.2016, 13:49
Ostatni post: Włos
  Przetarg na 19 EZT w ramach Południowej Grupy Zakupowej Adams 16 10 965 27.02.2015, 13:27
Ostatni post: skalt
  [KD] Przetarg na 11 EZT mikrobart 13 7 902 23.02.2015, 20:00
Ostatni post: sphinx
  Przetarg na nowe pojazdy dla PR mikrobart 9 4 797 07.03.2011, 22:18
Ostatni post: ET40

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.