Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Informacja o czasie zamknięcia szlabanu
#1
Witajcie, chciałem zapytać gdzie mam skierować zapytanie by dowiedzieć się na ile zamknięty był przejazd kolejowy w ciągu obwodnicy Skawiny (linia kolejowa Kraków - Oświęcim) tydzień temu w poniedziałek?
Chodzi mi o logi, rejestry otwarcia i zamknięcia szlabanu w określonych godzinach.
Kto dysponuje tymi danymi?
Pozdrawiam!
Odpowiedz

#2
Kieruj pytanie do zarządcy obiektu czyli PKP Polskie Linie Kolejowe, może ktoś podpowie który to odział terenowy?
Odpowiedz

#3
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Zakład Linii Kolejowych w Krakowie
pl. Matejki 12, 31-157 Kraków
tel.: 12 398 58 07
e-mail: <!-- e --><a href="mailto:iz.krakow@plk-sa.pl">iz.krakow@plk-sa.pl</a><!-- e -->
<!-- w --><a class="postlink" href="http://www.plk-sa.pl">www.plk-sa.pl</a><!-- w -->

A tak całkiem z ciekawości, do czego mogą się przydać takie dane?
Odpowiedz

#4
Dziękuję dominik07317.

Jestem dziennikarzem lokalnego portalu informacyjnego infoskawina.pl i chciałem opisać problem stojących przez kilka minut przed przejazdem setek samochodów na obwodnicy (sic!) oraz na DK nr 44, żeby mogła przejechać dosłownie jedna lokomotywa.
W poniedziałek 10 dni temu (jak zresztą w inne dni tak samo) zamknięto szlabany na około 4-5 minut i chcę wyciągnąć dane jak dokładnie długo były zamknięte i opisać problem dlaczego tak długo.
Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?
Wink
Pozdrawiam!
Odpowiedz

#5
To jak wcześnie zamykany jest przejazd zależy od wielu czynników - także od kultury kierowców :-). Czasami dróżnicy wiedząc że w danym rejonie kierowcy przejeżdżają do momentu jak im się szlaban na dachu nie zamknie(zwłaszcza jeśli jest to jakaś DK jak w tym przypadku) mogą próbować zamykać wcześniej przejazd ponieważ nagminnym staje się ignorowanie znaku świetlnego stop przed przejazdami a nawet ignorowanie opuszczanych rogatek. Wpływ ma także to czy zapory są automatyczne, jakie jest ukształtowanie terenu, jaka jest szlakowa w tym miejscu, a także ewentualne zagrożenie które jest tym większe im większy ruch samochodów. Także brana pod uwagę jest częstotliwość kursowania pociągów / lokomotyw. Zdarza się że tam gdzie pociąg pojawia się najrzadziej rogatki są zamknięte najdłużej, bo inaczej kierowcy głupieją jak widzą pociąg na torach. Zauważ że w wielu miejscach gdzie jeździ Pendolino czas oczekiwania pod przejazdem się wydłużył. Był już kiedyś poruszany na tym forum temat przejazdów kolejowych w podobnym kontekście. Rozumiem że możesz być poirytowany tym że musisz spędzić kilka minut pod przejazdem, ale weź zbadaj temat dogłębnie żebyś nie pisał potem głupot które ktoś Ci wytknie :-).
Jeśli będziesz miał pytania, pytaj - pomożemy.

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#6
Ogólnie przyjmuje się, że szlabany powinny być opuszczone przyjemniej 2 minuty przed przejazdem pociągu. Oczywiście to zależy od wielu czynników (tak jak kolega wyżej zauważył) i każdy przejazd ma swoje wytyczne.
Skąd te 4-5 minut w Skawine? Ten przejazd sterowany jest z nastawini. Dyżurny ruchu aby móc utwierdzić drogę przebiegu musi opuścić szlabany. Robi to odpowiednio wcześnie, żeby pociąg jechał zgodnie z rozkładem i nie musiał zatrzymać się przed semaforem wjazdowym (trudno ruszyć ciężkim pociągiem towarowym). W drugą stronę podobnie - jeśli skład stoi na stacji w Skawine rozruch chwilę trwa.
Czy da się skrócić ten czas? To już pytanie do PLK. Raczej nikt umyślnie drogi krajowej nie będzie blokował.

Każde otwieranie i zamykanie rogatek rejestrowane jest w dzienniku pracy dróżnika. Nie powinno być problemu z dostępem do tych danych.
Odpowiedz

#7
@SM31-131 - dziękuję za wyjaśnienia. Jak rozumiem jest to gdzieś prawnie usankcjonowane i w razie czego będę mógł Was prosić o wskazanie przepisu/regulaminu wewnętrznego/zasad, że te kilka minut wcześniej jest szlaban zamykany?

Nie chcę niczego wytykać czy wyśmiewać, tylko chciałem zapytać wpierw Was/PKP/PLK jak to jest i dlaczego tak jest, bez upewnienia się nic nie będę publikował.

Po prostu mam często włączone CB radio i słyszę co lud mówiSmile czekając dosłownie 4-5 minut na przejazd a i przy okazji sam się temu dziwię czemu to tak długo trwa.

@dominik07317 - dzięki, zapytam PLK i dam znać co mi się udało uzyskać.
Odpowiedz

#8
Kolego, oczywiście że tak :-).

Instrukcja obsługi przejazdów kolejowych Ir-7 (R-20) a zwłaszcza paragraf 13
Cytat:Rogatki nastawiane z miejsca, z odległości oraz zdalnie, furtki lub zapory na przejściu powinny być zamknięte, na 2 min. przed nadjechaniem czoła pojazdu kolejowego do przejazdu (a w przypadku pociągu nadzwyczajnego specjalnego znaczenia PONSZ przynajmniej na 5 min. przed przyjazdem lokomotywy pilotującej pociąg) i pozostawać w tym stanie, do czasu zjechania ostatniej osi pojazdu kolejowego z przejazdu.

Instrukcja jest do pobrania ze strony PKP PLK Ir-7

Oczywiście są to akty prawne PKP PLK które są obowiązującymi w Polsce, i jako takie chronione są przez prawo autorskie - co PKP PLK powtarza na każdym kroku :-).

Pozdrawiam
sm31-131
Odpowiedz

#9
HOWARD napisał(a):Czy nie da się tego zamknąć na 30 sekund skoro lokomotywa przejeżdża przejazd przez dosłownie 4 sekundy?

Nie, nie da się, bo szanowni kierowcy i tak wjadą pod zamykany. Wyobraź sobie teraz pociąg, który jedzie 120km/h...
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#10
Jeżeli to przejazd zamykany przez dróżnika to trzeba brać pod uwagę to że Dróżnik nie zna dokładnego położenia pociągu. Więc jeżeli pociąg z jakiś względów ma dłuższy czas przejazdu to też spowoduje wydłużenie czasu zamknięcia szlabanów.
Do tego jeżeli przejazd jest w granicach stacji to może być uzależniony w urządzeniach SRK. Wtedy np. dopiero jak dróżnik zamknie przejazd to można podać odpowiedni sygnał na semaforze co też pozę prowadzić do dłuższego oczekiwania samochodów na przejeździe.
Odpowiedz

#11
Szanowni,

Żaden dróżnik tym nie steruje.

to jest ten przejazd, tylko aktualnie jest on zmodernizowany i usunięto już szlabany, jest nowa sygnalizacja plus jakieś urządzenia, na których jest napisane "Bombardier", "N3", itp. Smile

Google Street View:
http://bit.ly/1MqzGb1

Zobaczymy co odpisze KRK i rzecznik prasowy PKP PLK.
Na razie mam potwierdzenie odczytania e-maila 8-)

Pozdrawiam!
Odpowiedz

#12
N3 to podstawa pod napęd rogatkowy, czyli pod szlaban.
Przejazd jaki widzę na googlach ma zapory na całą szerokość drogi, bez zapór zjazdowych. Możliwe, że jest sterowany z odległości przez dróżnika, z innego przejazdu. A jak będzie sterowany po modernizacji, to się okaże.
Odpowiedz

#13
Szlabany już zamontowane.
Po jednej stronie jest skrzynka N3, a po drugiej N1 Wink
Odpowiedz

#14
Ok, mam odpowiedź z PKP:

[Obrazek: PKP_1.jpg]

Wygląda na to, że szlaban na mega obciążonej drodze krajowej nr 44 (i przy zamkniętym moście w centrum Skawiny na rzece Skawince, co powoduje zwiększenie i tak dużego ruchu na tej drodze) był zamknięty 4 minuty!

7:08, 7:09, 7:10, 7:11.

A przejechała wtedy tylko jedna lokomotywa... co trwało kilka-kilkanaście sekund.

Oprócz czasu zamknięcia szlabanów w dniu 13 lipca br., zapytałem we wniosku także o:

"aktualnie obowiązujący wykaz przejazdów (rozkład jazdy) wszystkich pociągów na tej linii kolejowej (Skawina - Zator - Oświęcim)".

Na to pytanie nie udzielili odpowiedzi od razu, więc ponowiłem pytanie i dostałem odpowiedź z rozkładem jazdy, tylko że na dzień 13 lipca 2015 r.:

[Obrazek: PKP_2.jpg]
Odpowiedz

#15
Rozkładu ważnego każdego dnia bym się nie spodziewał.
W tym rozkładzie masz podane pociągi, które akurat jechały, ale innego dnia wcale jechać nie musiały, a mogło ich być więcej, mniej. W zasadzie tylko regio i międzynarodowy (ROJ i MME) mają tu stały rozkład. Reszta to towarowe, robocze i lokomotywy luzem, które jechały akurat tego dnia (opóźnione po kilkaset nawet minut).
Ten o który się upierasz był 112 minut przed czasem z tego co widać (tego dnia).
Odpowiedz



Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.