Baner serwisu


Informacje i dane prezentowane w serwisie Ilostan Pojazdów Trakcyjnych nie są oficjalnymi przewoźników kolejowych i pochodzą ze źródeł określonych w bibliografii oraz obserwacji użytkowników naszego serwisu.

Fotografie
FotoOpis
SA103-011
2019-08-05 - Szynobusik przyjechał na stację Gdynia Cisowa Postojowa na toczenie zestawów kołowych.

Autor: KarolH0
SA109-006
2017-09-10 - Pociąg REGIO 95984 relacji Kościerzyna - Chojnice jedzie szlakiem Lipusz - Brusy, zbliża się do przystanku osobowego Lubnia. Krajobraz w 30 dni po pamiętnej nawałnicy, która odwiedziła ten region.

Autor: KarolH0
SA109-009
2017-07-09 - Pociąg REGIO 95925 relacji Chojnice - Kościerzyna.

Autor: KarolH0
SA109-009
2018-10-20 - Widok z zewnątrz na uszkodzenia po kolizji ze śmieciarką.

Autor: KarolH0
2 komentarze
SA101/121-003
2017-04-29 - Autobus szynowy podczas fizycznej likwidacji na stacji w Chojnicach.

Autor: KarolH0
SA102/111-002
2017-04-29 - Wnętrze pojazdu.

Autor: KarolH0
EN71-014
2017-03-10 - Pociąg SKM 58831 relacji Gdynia Główna - Słupsk.

Autor: KarolH0
SA133-027
2021-04-11 - Stację Hel opuszcza pociąg REGIO 90410 relacji Hel - Gdynia Główna. Za moment zajmie szlak do stacji Jastarnia. Pozdrowienia dla maszynisty!

Autor: KarolH0
EN71-044
2021-04-15 - Porewizyjny Jamnik jako pociąg 59412 linii S1 relacji Gdynia Chylonia - Gdańsk Śródmieście zbliża się do przystanku Gdańsk Zaspa. Jedzie szlakiem Gdańsk Oliwa p.odg. - Gdańsk Wrzeszcz

Autor: KarolH0
EN71-040
2020-08-28 - Wnętrze jednostki.

Autor: KarolH0
EN57-1102
2020-08-28 - Wnętrze jednostki. Podczas ostatniej naprawy rewizyjnej odnowiono mu wnętrze, wyjątkowo odchodząc od schematu wnętrza EZT po naprawach, pozostawili jego klasyczny wygląd, dermowe siedzenia zostały gruntownie odnowione, mają nowe wypełnienie, siadając na nich ma się wrażenie jakby dopiero co opuściły fabrykę, nie są wygniecione od siadania.

Autor: KarolH0
EN57-1102
2020-08-28 - Wnętrze jednostki - wieszaki na rowery w członie "ra". Podczas ostatniej naprawy rewizyjnej odnowiono mu wnętrze, wyjątkowo odchodząc od schematu wnętrza EZT po naprawach, pozostawili jego klasyczny wygląd.

Autor: KarolH0
EN57-1102
2020-08-28 - Wnętrze jednostki - widok na tzw. kanarówę. Podczas ostatniej naprawy rewizyjnej odnowiono mu wnętrze, wyjątkowo odchodząc od schematu wnętrza EZT po naprawach, pozostawili jego klasyczny wygląd.

Autor: KarolH0
EN57-1102
2020-08-28 - Napis "Classic" zyskany podczas ostatniej naprawy rewizyjnej.

Autor: KarolH0
EW90-42
1972-xx-xx - Gdynia Redłowo. Pociąg SKM do przystanku Gdynia Stocznia. Fot. Tadeusz Suchorolski. Źródło: Monografia SKM Trójmiasto.

Autor: KarolH0
EW90-49
1955-06-xx - Gdynia Stocznia. Źródło: Książka elektrycznego pojazdu trakcyjnego.

Autor: KarolH0
EW90-25
1965-xx-xx - Stacja Gdańsk Główny. Fot. Tadeusz Suchorolski. Źródło: Monografia SKM Trójmiasto.

Autor: KarolH0
EW90-13
1953-xx-xx - Gdynia Postojowa. Źródło: folder "25 lecie trakcji elektrycznej na wybrzeżu".

Autor: KarolH0
EN71-048
2009-08-07 - Około godziny 9:13 maszynista pociągu 801 podał sygnał "Baczność" w związku ze zbliżaniem się do przejazdu. Potężny TIR wraz z naczepą ruszył, a kierowca usiłował przemknąć przez przejazd przed jadącym pociągiem. Maszynista ustawił nastawnik hamulca w położenie nagłego hamowania i wraz z kierownikiem pospiesznie opuścili kabinę. Uciekając, będąc na wysokości pierwszego przedsionka poczuli silne drgania, ich uszy wypełnił huk giętej blachy, wybijanych szyb i łamiących się laminatów... Szyby pierwszego przedziału pokryła tłusta brązowa maź... Pociąg przejechał jeszcze siłą rozpędu jakieś kilkadziesiąt metrów, po czym zatrzymał się. Na przejeździe stała uszkodzona cysterna, a z rozbitego zbiornika wylewał się olej napędowy. Pociąg 801 uderzył prawą częścią przedniej kabiny w ostatni zbiornik cysterny. Nie sposób sobie wyobrazić co stałoby się, gdyby do kolizji doszło ułamki sekund wcześniej. Wszak środkowy zbiornik cysterny wypełniony był benzyną. Można tylko domniemywać, jak tragiczne żniwo zebrałaby eksplozja. Przerwa w ruchu pociągów trwała ponad 4 godziny. Uszkodzony skład został ściągnięty na stację w Lęborku. Na szczęście nie doszło do uszkodzenia ostoi, a sam pojazd po naprawie na koszt właściciela samochodu - cysterny w styczniu 2010r. powtócił do służby. Fot. Marian Kwiatkowski, źródło: Monografia SKM Trójmiasto.

Autor: KarolH0
EN71-048
2009-08-07 - Około godziny 9:13 maszynista pociągu 801 podał sygnał "Baczność" w związku ze zbliżaniem się do przejazdu. Potężny TIR wraz z naczepą ruszył, a kierowca usiłował przemknąć przez przejazd przed jadącym pociągiem. Maszynista ustawił nastawnik hamulca w położenie nagłego hamowania i wraz z kierownikiem pospiesznie opuścili kabinę. Uciekając, będąc na wysokości pierwszego przedsionka poczuli silne drgania, ich uszy wypełnił huk giętej blachy, wybijanych szyb i łamiących się laminatów... Szyby pierwszego przedziału pokryła tłusta brązowa maź... Pociąg przejechał jeszcze siłą rozpędu jakieś kilkadziesiąt metrów, po czym zatrzymał się. Na przejeździe stała uszkodzona cysterna, a z rozbitego zbiornika wylewał się olej napędowy. Pociąg 801 uderzył prawą częścią przedniej kabiny w ostatni zbiornik cysterny. Nie sposób sobie wyobrazić co stałoby się, gdyby do kolizji doszło ułamki sekund wcześniej. Wszak środkowy zbiornik cysterny wypełniony był benzyną. Można tylko domniemywać, jak tragiczne żniwo zebrałaby eksplozja. Przerwa w ruchu pociągów trwała ponad 4 godziny. Uszkodzony skład został ściągnięty na stację w Lęborku. Na szczęście nie doszło do uszkodzenia ostoi, a sam pojazd po naprawie na koszt właściciela samochodu - cysterny w styczniu 2010r. powtócił do służby. Fot. Sławomir Pipke, źródło: Monografia SKM Trójmiasto.

Autor: KarolH0
S200-303
2017-xx-xx - Pulpit lokomotywy.

Autor: KarolH0
3 komentarze
EN57-2053
2017-07-15 - Pulpit jednostki w członie "Rb".

Autor: KarolH0
SP32-206
2018-07-xx - Pulpit lokomotywy.

Autor: KarolH0
3 komentarze
EP07-395
2017-08-31 - Dnia 30.08.2017r. o godzinie 21:40, ze stacji Morzeszczyn w kierunku stacji Smętowo odjechał pociąg towarowy TMS 564024 - przewoźnika STK S.A. Wrocław, prowadzony przez maszynistę spalinowych pojazdów trakcyjnych. Pociąg zestawiony z lokomotywy spalinowej serii S200-303 i 6-ciu wagonów. O godzinie 21:48 ze stacji Morzeszczyn również w kierunku stacji Smętowo, po tym samym torze jako drugi pociąg, odjechał pociąg pasażerski MPE 54170 'POGORIA' relacji Gdynia Główna - Bielsko-Biała Główna przewoźnika PKP Intercity S.A., który miał przez stację Smętowo przejechać bez zatrzymania po torze stacyjnym nr 2, prowadzony przez maszynistę elektrycznych pojazdów trakcyjnych. Pociąg zestawiony z lokomotywy oraz 11 wagonów. Lokomotywa EP07-395. Oba pociągi znajdowały się na szlaku Morzeszczyn - Smętowo i poruszały się na podstawie nadawanych sygnałów przez semafory wieloodstępowej blokady samoczynnej. W tym czasie z przeciwnego kierunku od strony stacji Twarda Góra torem nr 1 do stacji Smętowo, zbliżał się pociąg towarowy TDE 752009 przewoźnika PKP CARGO S.A., który miał przez stację Smętowo przejechać bez zatrzymania po torze stacyjnym nr 1. Dyżurny ruchu oraz nastawniczowie stacji Smętowo zgodnie z Regulaminem Technicznym Posterunku Ruchu oraz obowiązującymi instrukcjami zarządcy PKP PLK S.A. przygotowali drogę przebiegu, wyświetlając sygnały zezwalające na semaforach: - A1/2 - sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe), X - sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe) dla pociągu TDE 752009 na przejazd bez zatrzymania po torze nr 1; - Z1/2 sygnał S13 (dwa światła pomarańczowe ciągłe) dla pociągu TMS 564024 na wjazd na tor główny dodatkowy nr 32 . Pociąg TMS 564024 na stację Smętowo wjechał na tor nr 32 o godzinie 21:51 i poruszał się po tym torze z prędkością jednostajną ok. 17 km/h, przez całą drogę przebiegu. W tym czasie do stacji Smętowo zbliżał się pociąg pasażerski MPE 54170, dla którego po przygotowaniu drogi przebiegu (przejazd bez zatrzymania) na semaforze wjazdowym Z1/2 podany został sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe) i na semaforze wyjazdowym C był podany sygnał S2 (jedno światło zielone ciągłe). W momencie podawania sygnałów, pociąg pasażerski MPE 54170 znajdował się na przedostatnim odstępie SBL (fakt stwierdzony na nagraniu z wideorejestratora lokomotywy EP07-395). Pociąg TMS 564024 nie zatrzymał się przed wskazującym sygnał S1 - (jedno czerwone światło) semaforem drogowskazowym L2 usytuowanym przy torze nr 32. Maszynista pociągu nr TMS 564024 w momencie, gdy czoło pociągu znajdowało się na wysokości semafora L2 zorientował się, że na semaforze nadawany jest sygnał S1 - i dokonał przestawienia nastawnika jazdy na jazdę wstecz, w celu natychmiastowego cofnięcia pociągu, a następnie wdrożył nagłe hamowanie, co spowodowało, że pociąg kontynuował jazdę w kierunku rozjazdu nr 24 i czoło pociągu zatrzymało się 38m za semaforem drogowskazowym L2. Pociąg MPE 54170 w tym samym czasie jechał torem stacyjnym nr 2. Maszynista pociągu MPE 54170 zorientowawszy się, że pociąg nr TMS nr 564024 znajduje się w skrajni toru nr 2, wdrożył hamowanie nagłe pociągu i za ukresem rozjazdu nr 24 przy prędkości 110 km/h doszło do jego starcia (prawą stroną lokomotywy EP07) z lewą stroną lokomotywy S200-303 pociągu TMS nr 564024 znajdującej się poza ukresem (wskaźnik W17) na rozjeździe nr 24. W wyniku starcia doszło do wykolejenia lokomotywy i siedmiu wagonów osobowych pociągu MPE 54170 na lewą stronę w międzytorze torów nr 1 i 2. Czoło pociągu MPE 54170 zatrzymało się w kilometrze 457,270 w odległości 184 metry od miejsca starcia. Wykolejenie pociągu MPE 54170 spowodowało uszkodzenie toru nr 1 i jego urządzeń kontroli niezajętości, co w konsekwencji doprowadziło do automatycznej zmiany obrazu na semaforze wjazdowym A1/2 z sygnału S2 (zielone ciągłe) na sygnał S1 (czerwone ciągłe) dla pociągu towarowego TDE 752009, który zatrzymał się przed tym semaforem. Dyżurny ruchu stacji Smętowo po usłyszeniu huku i dostrzeżeniu tumanu kurzu zorientował się, że doszło do wypadku. Po nieudanych próbach wywołania przez radiotelefon maszynistów pociągów MPE 54170 i TMS 564024 telefonicznie, pod nr alarmowy 112, zawiadomił służby ratownicze o wypadku kolejowym i zażądał przybycia Ratownictwa Medycznego, Straży Pożarnej i Policji. Następnie powiadomił dyżurnych ruchu stacji Morzeszczyn i Twarda Góra, żeby nie wyprawiali w kierunku Smętowa żadnych pociągów. Dla usuwania skutków wypadku tory stacyjne nr 1, nr 2, nr 31 i nr 32 zostały zamknięte. W wyniku wypadku 28 pasażerów pociągu MPE 54170 zostało rannych w tym 10 ciężko rannych. Na miejsce zdarzenia przybyły jednostki Straży Pożarnej, Policji i Pogotowia Ratunkowego. ~ żródło opisu: Raport 3/2018 PKBWK (ze zmianami)

Autor: KarolH0
2 komentarze
EN57-1738
2020-06-19 - Wnętrze jednostki.

Autor: KarolH0


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 1.01204 sekundy, zapytań SQL: 7