ET22-849
2019-10-09 - Bydgoszcz - Kolejny byk zawitał do Bydgoszczy ! Przyjechał z Zajączkowa Tczewskiego w celu NR . Wyciągnięty z krzaków stał ponad 8,5 roku !
D29
Dodano2019-10-09 19:02:35
PrzewoźnikPKP Cargo S.A.
Województwokujawsko-pomorskie
AutorLukasz Gelda
Wyświetleń1658
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

Kamil Sikora2019-10-16 0:23:04 |
@Kaz: No oczywiście. W połowie 2011 roku, gdy nastąpił wzrost przewozów po stagnacji lat 2009-2010 w spółce podjęto próbę przywrócenia dwuczłonowych ET40 i ET42 z zapasu długotrwałego (takie oficjalnie miały statusy) lecz z uwagi na fatalny stan "bombowców" odstawionych od ponad 2,5 roku w Tarnowskich Górach nie było to możliwe ze względu na braki w okablowaniu i metalowych częściach lokomotyw. Poskutkowało to skreśleniem już ponad koniec tego samego roku prawie wszystkich maszyn maszyn tej serii a następnie (lato 2012 r.) złomowaniem lokomotyw, które miały najdawniej naprawy rewizyjne.
KazET212241422019-10-13 22:41:16 |
Kamil Sikora: Stąd PKP Cargo nie zdecydowało się dalej ich eksploatować ? Tylko mnie czy przewoźnik nie prowadzi jakieś ochrony żeby nikt tego nie kradł ?
Kamil Sikora2019-10-13 22:29:53 |
@1olek: Ależ oczywiście, wyłącznie to mam na myśli ;) Przecież to złodzieje pogrążyli serię ET40 i wiele maszyn serii ET22, choćby tych z Bydgoszczy o których niedawno tak gorączkowo dyskutowaliśmy na naszym portalu. Podmiany czy przekładki części z odstawionych do sprawnych maszyn to druga sprawa lecz dotyczą one raczej maszyn odstawionych w oczekiwaniu na P5 i kasację aniżeli na P4.
1olek2019-10-13 22:06:36 |
Rozumiem demontaż części ale okablowanie ? Przecież tego się nie przekłada, ewidentnie ktoś wycina to okablowanie i sprzedaje na złom.
Kamil Sikora2019-10-13 21:53:11 |
@KazET21224142, sopelsky: Raczej nie, lokomotywy odstawione we Wrocławiu to wydmuszki ogołocone z okablowania i koszt ich naprawy jest zbliżonych do kosztów napraw P5. Już przy naprawach ET22-812, 888 i 926 były wielkie problemy, przez co maszyny te czekały na naprawy bardzo długo, dokładne daty znajdują się w ich metryczkach. Jeśli zaś chodzi o ET22-602 to znajduje się ona w procedurze do skreślenia z ewidencji (pomimo statusu OR) i na ten moment nie jest przewidziana do dalszej eksploatacji. Tak naprawdę ostatnie tygodnie pokazały, że wszystko w temacie odstawionych od lat ET22 może się zdarzyć (ET22-896 po ponad 9 letniej odstawce skierowana do Bydgoszczy), więc trudno mi ostatecznie wyrokować los tych maszyn ;) Na pewno jest więcej maszyn stojących krócej ("żółte" 878, 879, 897 i 899 stoją odstawione już ponad 10 lat) i w lepszym stanie, które mają szanse pojechać do napraw P4/2.
sopelsky2019-10-13 21:24:18 |
Ten 899 może pójdzie, aczkolwiek Wrocław w ślimaczym tempie wysyła swoje stare loki na P4.
KazET212241422019-10-13 20:43:42 |
Kamil Sikora: Aha, a czy poza zieleńcami i turkusami pójdzie też jakaś lokomotywa z żółtym czołem ? Chodzi mi o takie lokomotywy jak np: 293, 602 czy 899.
Kamil Sikora2019-10-13 14:56:40 |
Jednakże z uwagi na ich ilość (ponad 70 sztuk w ciągu 2020 roku) wykonanie tych napraw zajmie trochę czasu a lokomotyw sprawnych technicznie i mogących jeździć z pociągami znacznie ubędzie. I tutaj jest odpowiedź na pytanie kolegi @Slawomir - to właśnie z tego powodu do napraw poziomu P4/2 są kierowane odstawione od dłuższego czasu zielone ET22. Chodzi o to, aby nie czekać na koniec dopuszczenia maszyn z przyszłego roku i dopiero poddawać je naprawie, mając ubytek w taborze (na czas naprawy) tylko zastąpić maszyny, które będą napraw wymagały innymi, których wcześniej lub w tym samym czasie napraw można dokonać. Wniosek jest taki - większość lokomotyw, które mam na myśli zostanie faktycznie wyłączona w przyszłym roku, jednakże prawie wszystkie z nich prędzej czy później powrócą do ruchu po naprawach.
Kamil Sikora2019-10-13 14:51:58 |
Nie spodziewałem się, że mój komentarz wywoła taką lawinę pytań i reakcji. Doprecyzuję więc - chodziło mi o sam fakt wyłączenia lokomotyw z eksploatacji z powodu końca ważności dopuszczenia do ruchu (Świadectwa Sprawności Technicznej), które według ówczesnych przepisów następowało po 6 latach lub 500 tys. kilometrów. Obecnie jest to 8 lat i 500 tys. kilometrów. Mój komentarz był chyba zbytnim skrótem myślowym bo chodziło w nim o fakt tego, że w przyszłym roku z wcześniej opisanego powodu tyle lokomotyw będzie wymagało przeprowadzenia kolejnych napraw. W większości (chyba tylko poza ET22-831, która ma już na pewno ponad 3 000 000 km) będą to naprawy P4 czyli zwykłe rewizje.
Slawomir2019-10-13 13:26:58 |
@sopelsky: powściągnij proszę emocje w odpowiedziach do kolegi KAZ... Cenię sobie w tym forum możliwość kulturalnej wymiany informacji. Jeżeli nie podobają Ci się pytania kolegi, nie odpowiadaj na nie.
Moim zdaniem pytanie jest jak najbardziej na miejscu: czy wymienione loki mają być definitywnie wycofane z ruchu czy tylko czasowo do następnej NR?
Slawomir2019-10-13 13:12:26 |
@Kamil Sikora: Nie jestem w stanie zrozumieć jaką przewagą dysponuje chociażby pierwsza z brzegu aktualnie przywracana do ruchu ET22-833 nad mającą być wycofaną z ruchu 1181. 1181 po czterech NR nie ma zapewne więcej niż 2 mln przejechanych kilometrów. Jest o 5 lat młodsza. Jest aktualnie w ruchu, czyli jest kompletna, co w przypadku loków odstawionych często jest problemem. Oświeć mnie proszę jeżeli znasz odpowiedź.
sopelsky2019-10-13 11:57:03 |
@Alienik, w tym kontekście chyba jednoznacznie chodziło o to, czy będzie to ich całkowity koniec eksploatacji.
Alienik2019-10-13 10:58:37 |
@sopelsky: Teraz to ty głupoty piszesz. Wyłączenie z eksploatacji nie oznacza braku jakiejkolwiek dalszej eksploatacji. Każdy pojazd przed przeglądem (nawet P1), czy naprawą jest wyłączany z eksploatacji.
sopelsky2019-10-12 21:40:46 |
Mają być wyłączane (z eksploatacji) co jest równoznaczne z *BRAKIEM* >dalszej eksploatacji< (dalej eksploatowane = FAŁSZ). Teraz rozumiesz?
KazET212241422019-10-12 20:49:23 |
@sopelsky: Pytałem o to czy będą dalej eksploatowane, a nie chodziło mi o numery i ilość ? Sorry za pytanie, ale kto pyta ten nie błądzi.
sopelsky2019-10-12 20:09:21 |
"mają być wkrótce wyłączane?"
"Będzie to ponad 70 maszyn, głównie niskie numery (takie jak 014...) i wysokie numery (takie jak 1081...)."
Zapytam wprost Kaz, czy Ty to nam robisz na złość? Masz jak byk napisane, że te mają być wyłączane a się głupio pytasz.
KazET212241422019-10-12 17:55:24 |
Kamil Sikora: A te pojazdy pójdą na naprawę ?
Kamil Sikora2019-10-12 17:34:50 |
@Slawomir: Będzie to ponad 70 maszyn, głównie niskie numery (takie jak 014, 016, 020, 099 czy 102) i wysokie numery (takie jak 1081, 1118, 1153, 1164 czy 1181).
Slawomir2019-10-12 15:21:45 |
@Kamil Sikora: Mógłbyś wymienić kilka przykładowych numerów ET22, które były naprawiane w 2014 roku a mają być wkrótce wyłączane?
EN57fan2019-10-11 10:46:28 |
Dotyczy to również 303E? Tych to w sumie jeszcze szkoda.
1olek2019-10-11 8:24:52 |
Zapewne firma Olmet będzie zainteresowana zakupem ;)
KazET212241422019-10-10 22:12:57 |
Jakie PKP Cargo ma plany wobec lokomotywy ET22-2000 (315) ? Czy ona wraz siódemkami trafi na sprzedaż ?
Kamil Sikora2019-10-10 22:08:40 |
@EN57fan: Zgadza się, niezmodernizowane lokomotywy serii EU07 nie będą już poddawane naprawom w PKP Cargo S.A. Dodatkowo liczne wyciągnie z krzaków ma związek z planowanymi licznymi wyłączeniami z ruchu lokomotyw licznie naprawionych w 2014 roku (po 6 latach od naprawy). Lokomotywy serii 20xx będą zaś sukcesywnie naprawiane, aż zostaną naprawione wszystkie, może z wyjątkiem 2000.
1olek2019-10-10 19:57:29 |
Bo te co jezdzily non stop doszly do takiego stopnia zuzycia ze nadaja sie do NG lub kasacji. A ze NG serii ET22 sie nie wykonuje to trzeba je czyms zastapic.
EN57fan2019-10-10 19:32:08 |
Swoją drogą ciekawe po co ostatnio tak masowo wyciągają te byki z krzaków, skoro sytuacja z dostępnością elektryków jest dobra? Czyżby szykowały się jakieś "przetasowania" w taborze, np. wycofanie EU07 albo byków na 2000?

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 1.12165 sekundy, zapytań SQL: 8