ET22-930
2019-09-01 - Bydgoszcz - PKP CARGO ( Bydgoszcz Wsch.)
D29
Dodano2019-09-04 22:31:34
PrzewoźnikPKP Cargo S.A.
Województwokujawsko-pomorskie
AutorLukasz Gelda
Wyświetleń3588
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

Kamil Sikora2019-09-11 0:57:20 |
Można by pisać o tym wszystkim dalej i chętnie bym to dalej czynił lecz nie tutaj - za dużo jest już tych komentarzy i proszę o przeniesienie dyskusji na Forum do tego wątku, tam też napisałem odpowiedź na post @kazET2121224142 : http://www.forumkolejowe.pl/showthread.php?tid=7114
KazET212241422019-09-10 19:00:01 |
Jak będzie za tydzień, przyszłym roku lub za kilka, bądź kilkanaście lat zobaczymy. Miejmy nadzieję że dla każdych maszyn na PKP czy to starych czy nowych ich los będzie się dobrze zapowiadać.
sopelsky2019-09-10 18:27:07 |
Historia wiele razy pokazała, że tak się może zdarzyć...
KazET212241422019-09-10 18:15:09 |
Na stronie piszę 57, no ale obecnie większy sens ma przywrócenie ich do ruchu lub odsprzedaż innym przewoźnikom dzięki czemu firma faktycznie mogłaby mieć pieniądze na pozyskanie nowych lokomotyw. A propo czy możliwe jest, że pojazd na którego ogłoszono przetarg na kasację może wrócić do ruchu ? Chodzi mi tu o przykład lokomotywy SM42-482 która była w PRu używana. Nie wiem czy faktycznie kupił go jakiś przewoźnik, ale jeśli tak się da to chyba każdy przewoźnik mógłby lokomotywy ET22 kupić.
kapsel26962019-09-10 14:31:45 |
Mi się wydaje, że gdyby NG byków były opłacalne to Cargo by je wykonywało. W przypadku ET41 w zasadzie nie ma żadnej alternatywy o podobnych parametrach na rynku nowoczesnych lokomotyw, ale dla ET22 następcy już się pojawili, dlatego zaprzestano wykonywania ich napraw głównych. I moim zdaniem takie naprawy już nie będą wykonywane, a Cargo, będzie stopniowo starsze elektrowozy zastępować nowymi. Oczywiście nie mówię o najbliższych latach ale taki proces będzie miał miejsce. Do tego prawie 60 lokomotyw ET22 stoi w zapasie mimo, że są sprawne i mają dopuszczenia do ruchu. W takiej sytuacji wykonywanie NG bykom odstawionym od lat się chyba mija z celem.
KazET212241422019-09-09 22:22:47 |
To zdanie nie jest argumentem, bo niby jakie to mają być ? wszystkie ?
1olek2019-09-09 21:59:43 |
Wielka elektryfikacja ?! Obecnie trwa rozbiorka nieczynnych lini i przerabianie ich na sciezki rowerowe ;)
KazET212241422019-09-09 19:34:32 |
A co ma to wspólnego z ET22. Ja pisałem jak myślę, kto wie może Cargule czasami odwiedzają tę stronę.

A co do niektórych portali to zapomniałem dodać że jeden z portali o kolei zrobił wtopę. Nie pamiętam już dokładnie jaki, ale chyba kurier kolejowy pisał w 2014 roku, że PKP Cargo dysponuje lokomotywami EU43 Traxx, które tak naprawdę już w tam tym czasie nie pracowały dla Cargo. Dodatkowo niektóre poświęcone o Lotosie piszą, że "wycofują ET22" tak jakby były ich własnością co raczej nie jest zgodne z prawdą, gdyż maszyny brane były tam pod leasing z oczywiście PKP Cargo, a lokomotywy ex marokańskie nadal są przez nich używane w formie leasingu.
sopelsky2019-09-09 18:12:21 |
Panie, żyjemy w Polsce. To nie nam musisz tłumaczyć tylko prędzej im. A Cargo już w przededniu podpisania umowy z NEWAGiem https://www.rynek-kolejowy.pl/wiadomosci/inwestycje-pkp-cargo-przewoznik-blisko-zakupu-31-lokomotyw-newag-dragon-i-budowy-terminala-w-zdunskiej-woli-93442.html?fbclid=IwAR3Ro5fQkuJExuH3Dbn3rQM0hhIZMYEY6lnC5EyvbuktDeCM6W-t7Z5FI8o
KazET212241422019-09-09 16:38:21 |
że elektrowozy będą jeszcze bardziej przydatne w zatrudnieniach.
KazET212241422019-09-09 16:36:57 |
No właśnie masz racje. Poza tym z kupowaniem lokomotyw za granicą PKP Cargo musi się liczyć z częściami zamiennymi, które producent lub dana firma posiadające je musi je dostarczyć. Dodatkowo będzie to bardzo uciążliwe dla ZNTK gdyż wymagałoby to przeszkolenia pracowników jak i kupna przez nich części. Z "magicznymi datami" będzie to do tego że i tak nic się nie stanie co widać to na przykładzie wojska, choć to już inna rzecz. Uważam, że PKP Cargo powinno wstrzymać się z kasacją lokomotyw (o ile już to zrobili), a pomyśleć o przywróceniu i zastąpieniu maszyn z leasingu. Zaoferowanie sprzedaży lokomotyw do PKP Intercity, Lotos kolej, Orlenowi lub pojedyncze egzemplarze do różnych niewielkich firm ,gdyż te spółki raczej nie wielki wpływ miałyby na samą firmę w końcu każda ma swoje zatrudnienie w odpowiednich przewozach. Taka sytuacja pozwoliłaby zastąpić lokomotywy które brane są pod leasing za granicy. Przy okazji jeśli będzie trwała wielka elektryfikacja szlaków spowoduje to,
EN57fan2019-09-09 11:40:54 |
Raczej wątpię, aby nie zdecydowano się na NG byków - chyba niedługo zaczną wychodzić "magiczne daty" kresu eksploatacji od wyprodukowania (przynajmniej dla wyższych numerów które NG nie miały) i co wtedy? Nagle 300 vectronów nie kupią bo im bilans słabo wyjdzie :P Byki do krajowych przewozów spokojnie się nadają, tu nie potrzeba tylu wodotrysków co w przewozach pasażerskich.
KazET212241422019-09-08 17:32:41 |
Od kiedy ? A PKP to chodzi ci o Cargo, Intercity, czy Przewozy Regionalne ? Jakie elektrowozy ? czyli spalinowozy tzw "konkurencja" może sobie normalnie kupować ? Na to raczej chyba by wychodziło skoro podobno od Przewozów Regionalnych SM42-482 trafiła w ręce prywatnego przewoźnika. Zawsze PKP Cargo może przekazać niepotrzebne egzemplarze do PKP Cargo Service albo koncernów paliwowych Lotos lub Orlen.
1olek2019-09-08 17:02:01 |
Prywaciarze jezdza tym co uda im się pozyskać, wiadomo ze PKP od dłuższego czasu prowadzi polityke nie wspierania konkurencji i złomuje wszystkie elektrowozy aby czasem prywaciarz ich nie pozyskal.
KazET212241422019-09-08 13:38:44 |
No właśnie, choć tak naprawdę nowe lokomotywy nie zawsze zagwarantują to że będą lepsze od swych poprzedników pod względem danych parametrów. Poza tym należy pamiętać że ET22 nie są aż takie stare w porównaniu z niektórymi lokomotywami prywaciarzy, które sięgają rocznikowo przełom lat 50/60.
Seven2019-09-08 13:16:51 |
Ale nikt tu przecież nie pisze o zastępowaniu ET22 w najbliższych latach. Wiadomo, że to proces stopniowy. Dopóki będą kwalifikować się do napraw rewizyjnych i dopóki będzie to ekonomicznie uzasadnione to nadal pozostaną w eksploatacji. Ale zauważ, że od kilkunastu lat nie przeprowadza się napraw głównych tej serii nie będących modernizacją, a owe modernizacje były wykonywane, gdy na rynku nie było żadnego potencjalnego następcy. Od 2012 roku ET22 przechodzą już tylko rewizje. To chyba mówi samo za siebie.
KazET212241422019-09-08 12:27:04 |
Nie ma nigdzie żadnych informacji o tym że mają być zastąpione. Raczej możliwe, że będą wykonywać wspólne prace z Dragonami o ile je dostarczą.
KazET212241422019-09-08 12:19:57 |
Ceske drahy też eksploatowują lokomotywy będące podobne rocznikowo z ET22, poza tym jeśli się nie mylę to chyba na Węgrzech jeżdżą o wiele starsze V43 ale nie jestem pewien, bo poza Polską koleją zagraniczna mnie niezbyt interesuje.
1olek2019-09-08 11:32:39 |
Firma musi isc z postepem, inaczej bedzie kolejowym skansenem Europy i wygryza ja inne firmy z nowoczesnym i taborem.
KazET212241422019-09-08 11:11:01 |
Czemu przepisujecie od siebie te same hasła ? I nie, PRLowskie lokomotywy będą długo jeździć, przecież są EU07, ET41 i ET42 obok ET22. Poza tym to jest za mała ilość lokomotyw. I o ile same lokomotywy nie skończą jak w samym przypadku SU160.
sopelsky2019-09-08 10:52:56 |
Będzie dodatkowe 7 Dragonów 2 dla CT Dolnośląskiego i 24 wielosystemowe Dragony 2 dla CT Katowice i te loki będą jeździć po Czechach i Słowacji. Era byków i innego ustrojstwa z PRL dobiega końca, najwyższy czas chociaż w pewnym stopniu unowocześnić flotę.
1olek2019-09-08 10:47:51 |
Najwyzszy czas unowoczesnic flote, Dragona niestety nie wyslesz nigdzie poza Polske.
KazET212241422019-09-08 10:22:04 |
Skąd masz takie informacje ? Ja raczej w to wątpie ponieważ po pierwsze nie ma na razie takich lokomotyw, no chyba że coś projektują nowego albo są plany wprowadzenia ET22 z powrotem do produkcji seryjnej. Po drugie wymagałoby to dużej ilości zamówień zarówno lokomotyw jak i części zamiennych. I po trzecie będą sobie spokojnie jeździć za kolejne 10 lat wraz z innymi lokomotywami.

PS: EU46 są brane pod leasing czy są własnością PKP Cargo ? Bo jeśli są z leasingu to chyba raczej dla PKP Cargo opłaca się wysłać Dragony do jazdy z pociągami do Niemiec, Czech, Słowacji i Węgier niż Vectrony o ile mogą jeździć poza granicami naszego kraju.
Kamil Sikora2019-09-08 9:17:57 |
Z tego co wiem nie ma w ogóle planów napraw P5 (NG) wobec lokomotyw serii ET22 i mają one zostać zastąpione przez nowe elektrowozy.
KazET212241422019-09-07 8:47:53 |
A są plany na NG w przyszłym roku ?
Kamil Sikora2019-09-06 22:24:35 |
@Kaz: ET41-153 to jest zupełnie inny temat - ta maszyna przeszła naprawę główną (P5) z modernizacją przy okazji której i tak rozbiera się lokomotywę do zera i wymienia prawie cały układ elektryczny a także odbudowuje braki. ET22 o których piszemy zaś przechodzą jedynie naprawy rewizyjne czyli naprawy poziomu P4/2, to jest jednak co innego i opłacalność takiego uzupełniania wybrakowanych maszyn jest krótko mówiąc niska.
KazET212241422019-09-06 21:50:32 |
A propo jakie loki pojadą w następnym roku na naprawy ?
sopelsky2019-09-06 20:07:10 |
Niestety Wrocław zapuszczał i robił magazyn części ze swoich ET22, co mnie wcale jakoś nie dziwi.
1olek2019-09-06 19:29:58 |
Ktos te maszyny przeciez rozszabrowal ;)
KazET212241422019-09-06 15:18:23 |
@Kamil: Raczej naprawią. Jak ET41-153 zdołali naprawić, to byki i też na pewno, chodź nie chyba nie uległy takiej korozji jak wymieniona lokomotywa przez ze mnie.
Kamil Sikora2019-09-06 10:40:03 |
@sopelsky: Wiem, które egzemplarze masz na myśli. Zobaczymy jak będzie i jaka będzie decyzja choć po problemach z naprawami ET22-812, 888 i 926 (gigantyczne braki w okablowaniu) nie spodziewałbym się kierowana następnych egzemplarzy z Wrocławia do napraw P4/2. W przypadku 812 uzupełniono 1,5 km (!) kabla WN a w pozostałych dwóch maszynach wymieniono prawie całe szafy WN. W odstawieniu nadal znajdują się maszyny z tego zakresu numeracji, które są w lepszym stanie technicznym a których naprawa byłaby dużo tańsza z uwagi na kompletność i to te egzemplarze powinno się kierować do napraw.
1olek2019-09-05 20:11:41 |
888 jest juz po naprawie w czynnej sluzbie ;)
KazET212241422019-09-05 18:05:45 |
Chodzi ci o 878, 897 lub 899 ?
sopelsky2019-09-05 17:56:09 |
888 przechodzi naprawę, podejrzewam że jeszcze jakieś inne Wrocławskie byki pójdą w tym roku na NR (w tym jeden ma żółte czoło)
KazET212241422019-09-05 14:45:45 |
955 brała udział w wypadku ? Nic o tym nie słyszałem.

Czy wiesz jakie odstawione lokomotywy ET22 mają trafić do NR lub NG ?
Kamil Sikora2019-09-05 13:47:37 |
Dokładnie, "dziewięćsetki" to jedyna setka z serii ET22 z której istnieją wszystkie egzemplarze! Wprawdzie gdyby nie ZNTK Lubań i CTL to nie byłoby to możliwe bo PKP wolały sprzedać 955 na złom niż dokonywać naprawy - zapewne po kolizji lub wypadku. Co do napraw zielonych maszyn to chyba niestety będzie już wszystko na najbliższy czas choć może coś nas zaskoczy ;)
KazET212241422019-09-05 13:43:01 |
Ciekawostką jest to że żaden egzemplarz lokomotyw ET22 od numeru 900 do 1000 nie został zezłomowany ani skreślony. Wyjątkiem może być 955 która podobno została sprzedana na złomowisko ale została wykupiona przez CTL Logistic.
ps: Czy wiadomo jakie zieleńce lub żółte czoła wkrótce mają trafić na naprawę ?
1olek2019-09-05 8:20:08 |
Zbyt młody egzemplarz aby go skasowali.
Kamil Sikora2019-09-04 23:59:12 |
No i kolejny zielony byk odstawiony od wielu lat powstał z martwych! A myślałem, że już nie ma większych szans na powrót, gdy łapałem go blisko 2 lata temu w Zajączkowie na odstawce (https://ilostan.forumkolejowe.pl/index.php?nav=foto&id=37419). Brawo Bydgoszcz!

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.03218 sekundy, zapytań SQL: 8