ET41-087
2019-04-18 - Ostrów Wielkopolski - W oczekiwaniu na P5+M na terenie lokomotywowni w Ostrowie Wlkp.
D29
Dodano2019-04-21 16:26:24
PrzewoźnikPKP Cargo S.A.
Województwowielkopolskie
Autorpitagoras23
Wyświetleń1254
Akceptacjaauto_akceptacja

Komentarze

sopelsky2019-04-28 17:48:34 |
No ciekawe, bo EC160 jest bardzo dużo (w modernach EN57 i Impulsach, a także u prywaciarzy i w skodach 130). Sam pantograf został wyprodukowany w ilości znacznie większej niż tysiąc. Kiedyś tylko na tych pantografach i Stemannach DSA150 można było wjechać do Czech, a teraz także na nożycowym 5ZL. Mimo wszystko ciekawa historia, teraz te lokomotywy z EC160 zobaczymy tylko w symulatorach.
Kamil Sikora2019-04-23 16:54:49 |
Dokładnie tak. Przyczyniło się do tego również zapewne nieliczne zastosowanie tychże pantografów i brak części zamiennych do nich, co tworzyło problemy w eksploatacji i konieczność zakupu znacznie droższych części zamiennych w porównaniu do klasycznych AKP-4E. No i rzecz jasna sprawa o której wspomniał kolega @MegaTVHD a więc możliwość wjazdu na teren Czech i Słowacji każdej maszyny przystosowanej do pracy na tamtejszych systemach bezpieczeństwa (system MIREL) bez względu na rodzaj zamontowanych pantografów. Dodam również, że od ponad roku każda maszyna serii ET41 opuszczająca Ostrów Wlkp. po naprawie P5 posiada dwujęzyczne pulpity maszynisty i możliwość przystosowania do wjazdu do Czech i Słowacji.
MegaTVHD2019-04-23 15:40:40 |
Cargo widocznie uznało że EC160 są niepotrzebne, z racji tego, że na tradycyjnych AKP-4E można wjeżdzać do Czechów i Słowaków.
sopelsky2019-04-22 0:15:55 |
Gdzie się podziały jej pantografy EC160? PKP Cargo rezygnuje z nich? Jeśli tak, to zostanie nam ostatni egzemplarz ET41 z takimi pantografami o numerze 181, o ile ten nie utraci ich po naprawie na którą oczekuje.

Zaloguj się lub zarejestruj, aby móc dodawać komentarze


IPT v 1.4 - Copyright by ForumKolejowe.pl - 2011-2020 - Created by przem710
Czas wygenerowania strony: 0.03052 sekundy, zapytań SQL: 8