Ocena wątku:
  • 0 głosów - średnia: 0
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
[GOP] Katowice chcą zwiększyć udział transportu szynowego w obsłudze miasta
#1
http://www.transport-publiczny.pl/wiado ... -2594.html

Oczywiście większość z pomysłów (integracja kolei i komunikacji miejskiej, centra przesiadkowe) to stałe (i wyleniałe ze starości) chwyty przedwyborcze i mało kto już w nie wierzy, w ramach poprawy konkurencyjności tramwajów zlikwidowano skręt od Zawodzia do Ronda, więc artykuł dla wszystkich, którzy narzekają na swoje miasto.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#2
Węzeł Piotrowice? Tak, bardzo chętnie, ale na Jankego z pętlą tramwajowo-autobusową, tak jak planowano lata temu. Zresztą rozpisywałem się na swojej stronie na ten temat i w dalszym ciągu uważam to za dobry pomysł, jedynie pod dyskusję można wziąć przebieg linii tramwajowej.
Odpowiedz

#3
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... -lata.html

Już po wyborach, a niektórzy z rozpędu obiecują dalej. Poza tramwajem na Kostuchnę obecnemu jaśnie panującemu w Katowicach marzy się... kolejka linowa.

Panie prezydencie, a smoki też tam będą?
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#4
Jakiś czas temu na swojej kolejowej stronie internetowej zamieściłem drobny artykuł na temat rozwoju transportu w Katowicach opierając się głównie na projektach modernizacji sieci kolejowej w obrębie miasta, które zostały zamówione przez Urząd Miasta Katowice w 2010 roku. Opierały się one na koncepcji Szybkiej Kolei Regionalnej łączącej w planach Oświęcim, Tychy, Katowice, Sosnowiec i Dąbrowę Górniczą.

Poza dwoma propozycjami na modernizację przystanku Katowice Piotrowice, zaproponowano również zupełnie nowy i zarazem całkowicie innowacyjny projekt przystanku Katowice Jankego, który stał się niemałą nadzieją na wyczekiwany przeze mnie rozwój transportu w dzielnicy Piotrowice. W końcu poza Osiedlem Odrodzenia będącym prawdziwym oczkiem w głowie dla Pana Uszoka i właściwym centrum dzielnicy, cała reszta została praktycznie z dwoma autobusami 11 oraz 937, których częstotliwość pozostawia bardzo wiele do życzenia.

Projekt Katowice Jankego zakładał budowę dwóch peronów położonych asymetrycznie względem dwupoziomowego skrzyżowania (projekt zamieszczam w załączniku) Planowano również budowę parkingu dla samochodów, a także pętli autobusowej co od razu dało mi do myślenia w sprawie tramwaju na Piotrowice, o którym głośno jest już od bardzo długiego czasu. Mój pomysł opierał się na założeniu zaczerpniętym nieco z Poznańskiego rozwiązania transportowego, gdzie między punktami przesiadkowymi dzielnic Dębiec i Górczyn kursuje linia autobusowa po terenach gdzie tramwaj nie dociera.

W moich założeniach tramwaj kursowałby na odcinku Brynów Pętla - Ochojec Szpital - Osiedle Odrodzenia (pętla techniczna) - Osiedle Bażantów - Piotrowice Jankego, oczywiście w trochę innej konfiguracji aniżeli zaproponowana dzisiaj. Między Brynowem, a Piotrowicami po ulicy Jankego kursowałaby linia autobusowa uzupełniająca linię tramwajową. Przystanek Katowice Jankego stałby się wówczas pełnoprawnym punktem przesiadkowym dla Szybkiej Kolei Regionalnej, tramwaju i autobusu. Jednym słowem, czegoś takiego właśnie poszukujemy.

Oczywiście mam również plan B, który opierał się na istniejących liniach autobusowych. Linia 297 obecnie kursuje w częstotliwości co 10-15 minut, pozwalając na szybki dojazd z centrum do Osiedla Odrodzenia. Niestety linia ta pomija resztę Piotrowic skazując mieszkańców na brak dogodnego transportu. Powinna ona zostać wydłużona do planowanej pętli na Jankego, bądź tej wysłużonej na Barcelońskiej. Nie jest to wielki problem, tym bardziej, że czas podróży z jednego krańca linii na drugi wydłużyłby się jedynie o 6 minut (odległość między przystankiem Piotrowice Osiedle, a Piotrowice Pętla).

A teraz przejdźmy do meritum. W dniu dzisiejszym prezydent Katowic Marcin Krupa ogłosił iż zamierza budować tramwaj na południe, o zgrozo nazywając go tramwajem na Kostuchnę. Osiedle Bażantów jest małym skrawkiem właściwej Kostuchny, tak samo jak Osiedle Odrodzenia jest skrawkiem właściwych Piotrowic. Spory obszar dzielnic zostaje bez tramwaju. W proponowanych przeze mnie wariantach nie ma z tym problemu.

Transport powinien siebie wzajemnie uzupełniać, by stać się przyjaznym dla potencjalnego pasażera. Bo dobrze zbudowany ciąg komunikacyjny jest pierwszy krokiem ku integracji transportu i wspólnego biletu. Bez tego nie osiągnie się nic, co najwyżej powiększy straty i tak mocno zadłużonego miasta.

Katowice Jankego - Projekt przystanku osobowego
Katowice Jankego - Projekt przystanku osobowego 2
Koncepcja komunikacyjna mojego autorstwa
Odpowiedz

#5
rustsaltz napisał(a):panującemu w Katowicach marzy się... kolejka linowa.
No jak widać zszedł na ziemię i zamiast kolejki linowej będzie tramwaj.
Mark napisał(a):W dniu dzisiejszym prezydent Katowic Marcin Krupa ogłosił iż zamierza budować tramwaj na południe, o zgrozo nazywając go tramwajem na Kostuchnę. Osiedle Bażantów jest małym skrawkiem właściwej Kostuchny, tak samo jak Osiedle Odrodzenia jest skrawkiem właściwych Piotrowic. Spory obszar dzielnic zostaje bez tramwaju. W proponowanych przeze mnie wariantach nie ma z tym problemu.
Mają być konsultacje społeczne w tej sprawie. Więc można będzie podyskutować nt. przebiegu linii.
Mark napisał(a):Transport powinien siebie wzajemnie uzupełniać
Zacznijmy od wspólnego biletu Kolei Sląskich i KZK GOP. Nie widać, nie widać chęci. Sląskiej KUPy za grube pieniążki też nie widać.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#6
Mika napisał(a):Zacznijmy od wspólnego biletu Kolei Sląskich i KZK GOP.

Dlaczego może to działać w Warszawie, a w innych miejscach nie?
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#7
Bo w Warszawie jest jeden prezydent, a w GOPie ze trzydziestu pasibrzuchów, w większości niezainteresowanych komunikacją.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#8
DamianT napisał(a):Dlaczego może to działać w Warszawie, a w innych miejscach nie?
Zasadniczo. Odezwał się przedstawiciel regionu częstochowskiego. Dlaczego Koleje Sląskie nie mają też wspólnego biletu z MZK? Do tej pory z marnym skutkiem KS dogadały się tylko z Tychami. A gdzie cały KZK, ROW, częstochowski, jaworznicki, bielski?
rustsaltz napisał(a):Bo w Warszawie
Bo w Warszawie... są dzielnice. A każdą dzielnicą rządzi burmistrz tak jak u nas prezydenci. I też nie wszyscy są z partii rządzącej. Ale jakoś się da. Warszawa ma kasiorkę i pełni funkcję reprezentacyjną, to musi to jakoś wyglądać. Weź jeszcze pod uwagę takie słowo jak konurbacja i porównaj do warszafki.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#9
Mika napisał(a):
DamianT napisał(a):Dlaczego Koleje Sląskie nie mają też wspólnego biletu z MZK? Do tej pory z marnym skutkiem KS dogadały się tylko z Tychami.
Tyle tylko, że w Częstochowie rola kolei w komunikacji miejskiej raczej jest ograniczona. bo kto będzie z osobowej na Raków pociągiem jechał?

Cytat:Warszawa ma kasiorkę i pełni funkcję reprezentacyjną, to musi to jakoś wyglądać. Weź jeszcze pod uwagę takie słowo jak konurbacja i porównaj do warszafki.
W zagłębiu Ruhry też się da, a stolicą nie jest...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#10
rustsaltz napisał(a):bo kto będzie z osobowej na Raków pociągiem jechał?

Na pewno byłoby to najszybsze połączenie Wink

Ale fakt, Częstochowa, to nie najlepszy przykład.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz

#11
Ale to idzie o to, że taki częstochowianin dojeźdża z Cze-wy do przypuśćmy Zawiercia koleją. Tą śmieszną z wodociągów. Ale z dworca w Cze-wie do domu ma 6 przystanków autobusem. I cały ten przejazd powinien zapewniać jeden bilet w atrakcyjnej stawce. Czaicie? Totalna zgoda, współpraca i honorowanie.
Pozdrawiam ;-)
Odpowiedz

#12
Tylko w formie idealnej musieliby się dogadać wszyscy od Częstochowy po Bielsko i od Raciborza po Wieliczkę...
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#13
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... dkowe.html

Pomarzyć dobra rzecz. Co ciekawe, Zawodzie pokazało się w lustrzanym odbiciu i po raz kolejny nie udało się zintegrować kolei i tramwaju w tym rejonie.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#14
http://www.kurierkolejowy.eu/aktualnosc ... rynow.html

Nie uwierzę dopóki nie zobaczę.
Po pierwsze, wolę pić wódkę niż pisać wiersze.
PL-KSL
Odpowiedz

#15
Ale projekt wygląda bardzo fajnie.
Mój kolejowy kanał na YT: http://www.youtube.com/user/MMERLIN2

Moja strona kolejowa na FB: https://www.facebook.com/DamianTkolej
Odpowiedz



Podobne wątki…
Wątek: Autor Odpowiedzi: Wyświetleń: Ostatni post
  Przewodnicy chcą darmowej komunikacji Gżągal 4 3 486 28.04.2011, 19:21
Ostatni post: Gżągal

Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:
1 gości

Polskie tłumaczenie © 2007-2024 Polski Support MyBB MyBB, © 2002-2024 Melroy van den Berg.